Donation
Visitors
Top 52:
Unknown flag 88687 Unknown
United States flag 4036 United States
Ukraine flag 216 Ukraine
Russian Federation flag 106 Russian Federation
India flag 101 India
Myanmar flag 91 Myanmar
France flag 58 France
Israel flag 51 Israel
Japan flag 46 Japan
Germany flag 35 Germany
Romania flag 26 Romania
Netherlands flag 23 Netherlands
Hong Kong flag 22 Hong Kong
Singapore flag 22 Singapore
Thailand flag 20 Thailand
Australia flag 18 Australia
Canada flag 18 Canada
Tokelau flag 17 Tokelau
Bangladesh flag 15 Bangladesh
Malaysia flag 14 Malaysia
Poland flag 11 Poland
United Kingdom flag 11 United Kingdom
Brazil flag 10 Brazil
China flag 10 China
South Africa flag 10 South Africa
Algeria flag 9 Algeria
Indonesia flag 8 Indonesia
Sweden flag 7 Sweden
Belgium flag 4 Belgium
New Zealand flag 4 New Zealand
Serbia flag 4 Serbia
Portugal flag 3 Portugal
Taiwan flag 3 Taiwan
Bosnia Hercegovina flag 2 Bosnia Hercegovina
Ireland flag 2 Ireland
Morocco flag 2 Morocco
Spain flag 2 Spain
Sri Lanka flag 2 Sri Lanka
Vietnam flag 2 Vietnam
Angola flag 1 Angola
Bahrain flag 1 Bahrain
Czech Republic flag 1 Czech Republic
Former Soviet Union flag 1 Former Soviet Union
Hungary flag 1 Hungary
Italy flag 1 Italy
Jersey flag 1 Jersey
Mexico flag 1 Mexico
Montenegro flag 1 Montenegro
Nepal flag 1 Nepal
Norway flag 1 Norway
Philippines flag 1 Philippines
Slovak Republic flag 1 Slovak Republic
93741 visits from 52 countries
Total Hits
Content View Hits : 1530928

♣ဓမၼစာမ်က္ႏွာ (၈)♣

PLEASE CLICK SAYADAW PICTURE for detail

စိတ္ပိုင္း

စိတ္၏သဘာဝသတၱိမ်ား

ေစတသိက္ပိုင္း

ေစတသိက္၏သဘာဝသတၱိမ်ား

ခႏၶာ ၅ ပါး

ပရမတၱတရား ၄ ပါး

 

 

ဓမၼစာမ်က္ႏွာ(၇)


ေရခဲအခ်စ္နဲ ့ ေႏွာင္ႀကိဳးေျဖ အပိုင္း (၃)

 

 အပိုင္း(၃) ေရခဲအခ်စ္နဲ  ့ေႏွာင္ႀကိဳးေျဖ

        



PLEASE CLICK SAYADAW PICTURE.

(USE ZAWGYI ONE FONTS)

 

 

  

 

 

ေခြးသည္မစင္ကိုမရြံမုန္းျခင္းသည္ႀကိဳက္စိတ္ ျပင္းေသာေၾကာင့္၊ ပိုးဖလံသည္မီးကိုမေၾကာက္ ျခင္းသည္မီးကိုႀကိဳက္စိတ္မႊန္ေနေသာေၾကာင့္ပင္၊ ၾကိဳက္စိတ္တဏွာသည္အလြန္အဆိတ္ျပင္းေလာက္ေအာင္ သင္၏ဘဝကို ရူးေစတတ္သည္။

    မစင္ၾကိဳက္ေသာေခြးမိုက္       မီးမွၾကိဳက္ေသာပိုးဖလံမိုက္

ႀကီးမားေသာေျမထုႀကီးကိုတသြင္သြင္စီးေသာေရအားျဖင့္တိုက္စားႏိုင္ေပ၏၊ ေမတၱာေရယဥ္တသြင္ သြင္စီးေစျခင္းျဖင့္ကိေလသာရန္သူမ်ားကိုတိုက္စားပစ္ႏိုင္သည္၊




  ေမတၱာစစ္သည္       ေအးျမေစသည္





 
ေမတၱာသည္ ရန္သူလည္းႀကိဳက္၊ မိတ္ေဆြလည္းႀကိဳက္၊ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း ႏွစ္ၿခိဳက္ေသာတရားတည္း၊

မိခင္ဝမ္းဗိုက္မွကြ်တ္ကတည္းကႏို ့ေတာင္း၍ကာမျဖင့္ထြက္လာကာ ေသသည္အထိသူ ့ အရြယ္ႏွင့္သူ ကာမတလ်က္သာ အသက္ငင္ ေသသြားရေသာ သူကသာ မ်ားေခ်၏၊

              
       ကာမေထာင္မွထြက္ရန္                    ဘုရားစကားလိုက္နာရ


ကာမႏြံဗြက္မွ ေက်ာ္ထြက္ရန္ ကာမေထာင္ထဲမွလြတ္ေျမာက္ရန္ ဘာလုပ္ၾကမလဲ၊

ကာမဂုဏ္ကိုအာရုံမျပဳဘဲ ဓမၼဂုဏ္ကိုအာရုံလႊတ္တတ္ရန္သာအေရးႀကီး၏၊

ဗုဒၶါႏုႆတိ ကမၼ႒ာန္းျဖင့္ ရာဂစရုိက္ကိုႏွိမ္၍ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းျဖင့္ေဒါသစရုိက္ ကိုခ်ိဳးထားခဲ့ပါေလ၊ သြားသြားလာလာ စားစားေသာက္ေသာက္ ထိုင္ထိုင္ထထ ရပ္ရပ္ေလ်ာင္းေလ်ာင္း ဘယ္လိုဘဲေနေန စိတ္ကိုသတိတင္း၍ရုပ္ေပၚေမးတင္ကာ အထိ၊အသိ၊သတိ ႏွင့္အၿမဲေနရင္ လူရႈတ္ရႈတ္အလုပ္မ်ားမ်ားေပမဲ့ တည္စိတ္ေတြပြား လာလိမ့္မယ္၊တည္ၿငိမ္စိတ္ကို မျပတ္ေစ ဒလစပ္သာရႈမွတ္ေပေတာ့၊

အရႈပ္မွရေသာ အၿငိမ္သည္တန္ဖိုးအႀကီးဆံုး၊ အရႈပ္ထဲမွရေသာ အၿငိမ္သည္ အရွင္းထဲ ကရသည္ထက္ တန္ဖိုးႀကီးသည္ဆို၏၊

လူရႈတ္ရႈတ္အလုပ္မ်ားတယ္လို ့ၿငီးမေနနဲ ့ေတာ့၊ ရႈတ္ခ်င္သေလာက္ရႈတ္၊ မ်ားခ်င္သေလာက္မ်ား တရားစလုပ္ဖို ့ အဓိကဘဲ၊


           
ကိေလသာေတြ၊သံေယာဇဥ္ေတြဆိုတာ ပူေလာင္လြန္းလွပါတယ္၊

အပါယ္သို ့ပို ့လႊတ္တတ္ေသာကိေလသာတို ့၏ဆူပူေလာင္ကြ်မ္းမႈ၊ မိမိကိုယ္တြင္းရွိ ကိေလသာ တို  ့အေပၚမွာ ကြ်န္ျဖစ္ေနရေသးသျဖင့္ ငိုတလွည့္ ရီတလွည့္ျဖစ္ေနရေသာ ဘဝမွလြတ္ေျမာက္ရန္

        ငိုတလွည့္        ရီတလွည့္   

မိမိခ်စ္ရသူမ်ားကိုေႏွာင္ႀကိဳးေျဖလိုက္ၾကပါစို ့၊ ပိုပိုၿပီးတုတ္ေႏွာင္မဲ့ ကိေလသာႀကိဳးေတြနဲ ့ အပယ္သို ့က်မဲ ့ အစား အတူတူလက္တြဲရင္း ပထမ ဒုတိယ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ေရာက္ေစႏိုင္မဲ့ သီလသမာဓိပညာႀကိဳး မ်ားျဖင့္သာ တက္လမ္းရွာသင့္ပါၿပီ၊

        ေမတၱာစစ္ႏွင့္ခ်စ္တတ္သူ သည္ ေႏွာင္ၾကိဳးေျဖကာ အပယ္မက်ေသာနည္းလမ္းကိုအရင္ရွာ၊ တရားအားထုတ္ရင္း ခ်စ္တဲ့သူေတြကို အထက္သို ့တက္ရန္ လက္တြဲေခၚသင့္သည္။

 

 

အတူေနၿပီး ႀကိဳးေျဖမွ အတူတူေရွ ့လွမ္းလို ့အထက္သို ့တက္ႏိုင္မွာမို ့၊သူလဲသူကံနဲ ့သူ ကိုယ္လဲကိုယ့္ကံ နဲ ့ကိုယ္၊
     သူေသလဲကိုယ္မလိုက္ႏိုင္၊ကိုယ္ေသလဲသူမလိုက္ႏိုင္၊
        ေန ့စဥ္ လဲရွင္ရက္နဲ ့ကြဲေနရ၊၊လိုခ်င္တာ ေတြ မရ၊ ရေနတာေတြမေက်နပ္ေသး၊
            ၿပီးတာေတြမေမ့ႏိုင္၊ အံတႀကိတ္ႀကိတ္နဲ ့မ်က္ရည္ကဝဲ  မၿပီးႏိုင္မဆံုးႏိုင္ပါဘဲ၊ ဘာေတြဘဲျဖစ္ျဖစ္

 

”ကံႀကံဳလို ့ဆံု၊ကံကုန္လို ့ကြဲ ဘာဝမ္းနည္းစရာရွိသလဲ၊”



             

ေမတၱာစစ္နဲ ့ေႏွာင္ႀကိဳးေျဖ

မဆိုင္မပိုင္တဲ့ဘဝ ငါပိုင္သူပိုင္လုပ္မေနေတာ့၊

ပူေလာင္တဲ ့ဘဝ သူေျပာငါေျပာျငင္းမေနေတာ့၊

မင္းလဲမင္းကံ ငါလဲငါ့ကံ ကိေလသာကင္းဘို ့အခ်စ္စစျ္ဖစ္လို ့

ေရခဲအခ်စ္နဲ ့ လိုရာသြားေစ  ေမတၱာေဝ

 

ခ်ည္ေႏွာင္တဲ့ႀကိဳးေတြ ေျဖကာေပးလိုက္မယ္ မင္းအတြက္ဘဲ။





 ေႏွာင္ၾကိဳးမေျဖက အပယ္သို ့သာအားလံုး က်ရေခ်မည္။

 



 

အငိုတိတ္ကာ ၿပံဳးႏိုင္ၾကပါေစ

 

အနီးေန မိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ အားေပးသံ

လမ္းခြဲခါနီးမင္းကိုမခ်စ္ခ်င္ေတာ့ဘူး၊သံေယာဇဥ္ေတာ့ရွိပါတယ္လို ့ခ်စ္သူေတြရဲ ့ စကားေတြနဲ ့ ႀကံဳတိုင္း ဆံုတိုင္းေဒါသစိတ္နဲ ့မငိုမိဘို ့၊ မင္းကိုသာအခ်စ္ဆံုးတသက္လံုးမကေနာက္ဘဝပါဆံုခ်င္ေသးရဲ ့လို ့စကား ေတြ နဲ ့ ႀကံဳတိုင္းဆံုတိုင္း သတိလက္လြတ္မေနမိဘို ့၊

 

သူ ့လမ္းသူ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္သြားေနၾကရတဲ့ဘဝသံသရာလမ္းေပၚမွာကံႀကံဳလို ့ ခဏေလး ဆံုေတြ ့ရခိုက္မွာေမတၱာနဲ ့ဘဲသူလိုတာ ေဖးကူညီ ေထာက္မၿပီးအကုသိုလ္ေတြေရွာင္  ကုသိုလ္ေတြသာ ေဆာင္ၾကရင္း ကိုယ့္အတြက္ေရာ သူ ့အတြက္ပါ ပါရမီျဖည့္ဘို ့

ဉာဏ္လက္နက္နဲ ့ေႏွာင္ႀကိဳးကိုျဖည္ထား၊ ကာမဂုဏ္ခံစားအစြဲမထားမိေစဘို ့နဲ ့ ေႏွာင္ႀကိဳးလြတ္စိတ္သို ့ သာဦးတည္၍ထားရင္း

ေရခဲအခ်စ္နဲ  ့ေႏွာင္ႀကိဳးေျဖ”ဆိုတဲ့စကားေလး အမွတ္ရၿပီး အငိုတိတ္ကာ ၿပံဳးႏိုင္ၾကပါေစ၊

  



သႏၶိ႒ာန္

 

 ( ေက်ာက္တလံုးေတာရဆရာေတာ္ဘုရား၏ )အဆံုးအမစကားကို ရင္ဝယ္စြဲကာ ဆရာ့စကားဘုရားစကားမို ့ဆရာ့စကား ရင္ဝယ္ထားလွ်က္ နာခံလွ်က္၊  လုပ္ရင္းကိုင္ရင္း က်င့္ႀကံရင္း၊  တရားႏွင့္အေဖာ္၊ ခ်စ္သူအေပၚ ေမတၱာစစ္ ႏွင့္ ကိေလသာရမက္ အခက္မေဝခ်င္ေတာ့ ပါရမီျဖည့္ကာ ကုသိုလ္လက္ျဖင့္သာ တြဲေခၚမဲ့ရက္ မေရာက္မခ်င္း မတုန္မလႈပ္ ေလာကဓံရႈတ္ကို ကာမအိုင္ဗြက္ ရႊ ့ံႏြံထက္ဝယ္ ေနေသာ္ျငားလဲ ငါးရ့ံပမာရႊံထဲေန ရႊ ့ံမေပေစဘဲ ကူးကာခတ္ခါ လြတ္ေျမာက္ရာ နိဗၺာန္ လမ္းသို ့သာ မေရာက္မခ်င္း အားအင္တင္းမည္ ငါ၏သႏၶိ႒ာန္ေပတည္း၊

 




သံေယာဇဥ္ ၁၀ ပါး

သတၱဝါတို ့ကိုထိုထိုဘဝမွမလြတ္ရေအာင္(သို ့) သံသရာစက္မွမရုန္းထြက္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးျဖင့္တုတ္ေႏွာင္ ထားသကဲ့သို ့ခ်ည္ေႏွာင္တတ္ေသာတရားကို သံေယာဇဥ္ဟုေခၚ၏၊

 

သုတၱန္နည္းသံေယာဇဥ္

(၁)ကာမရာဂ သံေယာဇဥ္

(၂)ရူပရာဂ သံေယာဇဥ္

(၃)အရူပရာဂ သံေယာဇဥ္

(၄)ပဋိဃ သံေယာဇဥ္

(၅)မာန သံေယာဇဥ္

(၆)ဒိ႒ိ သံေယာဇဥ္

(၇)သီလဗၺတပရာမာသ သံေယာဇဥ္

(၈)ဝိစိကိစၦာ သံေယာဇဥ္

(၉)ဥဒၶစၥ သံေယာဇဥ္

(၁၀)အဝိဇၨာ သံေယာဇဥ္

(တရားကိုယ္မွာ ေလာဘ၊ေဒါသ၊မာန၊ဒိ႒ိ၊ဝိစိကိစၧာ၊ဥဒၶစၥ၊အဝိဇၨာ ဟူ၍ ၇ပါးသာရွိ၏၊   ေစတသိက္မ်ားျဖစ္၏)  ေနာက္ပိုင္းမွာစိတ္ေတြေစတသိက္ေတြပိုရွင္းျပေပးမယ္၊

အဘိဓမၼာနည္းသံေယာဇဥ္

(၁)ကာမရာဂ သံေယာဇဥ္

(၂)ဘဝသံေယာဇဥ္ (ရူပရာဂ သံေယာဇဥ္ ႏွင့္ အရူပရာဂ သံေယာဇဥ္)

(၃)ပဋိဃ သံေယာဇဥ္

(၄)မာန သံေယာဇဥ္

(၅)ဒိ႒ိ သံေယာဇဥ္

(၆)သီလဗၺတပရာမာသ သံေယာဇဥ္

(၇)ဝိစိကိစၦာ သံေယာဇဥ္

(၈)ဣသာ သံေယာဇဥ္ (ဥဒၶစၥ သံေယာဇဥ္ ကိုေလ်ာ့၍ ဣသာႏွင့္ မစၦာရိယ အစားထိုး၏)

(၉) မစၦာရိယ သံေယာဇဥ္

(၁၀)အဝိဇၨာ သံေယာဇဥ္

 

 

 

ကိေလသာ ၁၀ ပါး

စိတ္ကိုညစ္ႏြမ္းေစတတ္ေသာ တရားကိုကိေလသာဟုေခၚ၏၊

(၁)ေလာဘ (၂) ေဒါသ (၃)ေမာဟ (၄)မာန (၅)ဒိ႒ိ (၆) ဝိစိကိစၦာ (၇)ထိန (၈) ဥဒၶစၥ (၉)အဟိရိက   (၁၀) အေနာတၱပၸ

တရားကိုယ္မ်ားမွာ ဤအမည္ရွိေသာ ေစတသိက္မ်ားတည္း၊

 

 

ျဗဟၼစိုလ္တရား ေမတၱာပြား

(၁)ေမတၱာ = အေဒါသ=မၾကမ္းတမ္းမခက္ထန္ျခင္းသေဘာ၊

(၂)ကရုဏာ = ဒုကၡိတသတၱဝါပညတ္ကိုအာရုံျပဳ၍ သနားၾကင္နာျခင္းသေဘာ၊

(၃)မုဒိတာ= သုခိတသတၱဝါ ပညတ္ကိုအာရုံျပဳ၍ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းသေဘာ၊

(၄)ဥေပကၡာ= တၾတမဇၥ်တၱတာ= ယွဥ္ဘက္ေစတသိက္တို ့အားမိမိတို ့၏ဆိုင္ရာကိစၥမ်ားကို မယုတ္မလြန္မွ်တစြာ ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ တည့္မတ္ထိန္းသိမ္းေပးျခင္းသေဘာ၊

 

 

အဘိဓမၼာသင္လိုသူမ်ားေလ့လာရန္

(၁) သံေယာဇဥ္ ၁၀ ပါးကိုေရးပါ၊

(၂) ကိေလသာ ၁၀ ပါးကို တရားကိုယ္မ်ားျဖင့္ေရးျပပါ၊

(၃) ျဗဟၼစိုလ္တရား ၄ ပါးကိုေဖာ္ျပပါ၊

 

ျပဳသမွ်ကုသိုလ္အစုစုကို အနႏၱစၾကဝဠာအတြင္း၌ ရွိၾကကုန္ေသာ လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါအေပါင္းတို ့ ကို ကုသိုလ္ အမွ်အမွ်အမွ် ယူေတာ္မူၾကပါကုန္ေလာ့၊

နႏၵသစၥာအလႈရွင္



 

 

ဓမၼစာမ်က္ႏွာ(၇)

ေရခဲအခ်စ္နဲ ့ ေႏွာင္ႀကိဳးေျဖ အပိုင္း (၂)

PLEASE CLICK SAYADAW PICTURE for detail

(USE ZAWGYI ONE FONTS)

 








ေရခဲလိုေအးျမေသာႏွလံုးသားျဖင့္တဏွာကင္းေသာေမတၱာျဖင့္သာ၊

ရစ္ပတ္ခ်ည္ေႏွာင္ေနေသာသံေယာဇဥ္ေႏွာင္ႀကိဳးမ်ားေျဖၾကရမည္၊ မေျဖက အပယ္သို ့သာလားရေပမည္။

အပိုင္း (၂) ေရခဲအခ်စ္နဲ  ့ေႏွာင္ႀကိဳးေျဖ

    

တဏွာ ၊ ရာဂ၊ ကိေလသာ၊ သံေယာဇဥ္သည္ မီးကဲ့သို ့ပူေလာင္၏၊ ျဖတ္ရန္ သံၾကိဳးကဲ့သို ့ခိုင္ မာခက္ခဲေလ၏

လူ ့ျပည္ဒုကၡ နတ္ဒုကၡ

လူ ့ဘဝေမြးသည္မွေသသည္အထိကာမတဏွာ၊ဘဝတဏွာသည္ကိုယ္ႏွင့္မကြာလိုက္ပါေနတတ္ သျဖင့္ ကင္းပရန္ ခဲယဥ္းေပ၏၊

မယားအခ်စ္သားအႏွစ္္ဆိုရင္

မယားယူသည္မွာ ငါ ့ကိုယ္ကိုခ်စ္၍ယူသည္သာ၊ဒင္းေလးကိုရရင္ ငါမဆိုးဘူးဟူေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ျဖင့္သာ၊ သို ့ေသာ္ရစမယားထမင္းဝါးခြ ့ံေပးသည္မရွိ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုကားေန ့တိုင္းပင္၊ ရစမယား ေရခ်ိဳး၊ေခ်းတိုက္၊ေခ်းပြတ္ေပးသည္မရွိ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုကား ေန ့တိုင္းတည္း၊မယားမွသားေမြးေသာ္ အေဖ၏ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ အျဖစ္ေမွ်ာ္လင့္ၾကၿပီး သမီးေမြးေသာ္ အေမ၏ေက်ာေထာက္ေနာက္ ခံအျဖစ္ေမွ်ာ္လင့္ၾက၏၊ သားမို ့သမီးမို ့ခ်စ္ ၾကစတမ္းသာဆိုရင္ မိမိဝမ္းတြင္းရွိ သန္ေကာင္၊တုတ္ေကာင္ စသည့္ ပိုးမ်ိဳးရွစ္ဆယ္တို ့သည္မိမိေသြးႏွင့္ မိမိအစာမ်ားကိုေန ့တိုင္းေကြ်းေနရေသာ သားစစ္၊သမီးစစ္ မ်ားပင္ျဖစ္ေခ်၏၊

  

ထိုသန္ေကာင္၊တုတ္ပိုးမ်ားမေတာ္မဆထြက္က်လာေသာ္ လိုလိုလားလားမိမိသားေလးဟူ၍ ဆီးႀကိဳေျပးေကာက္ ယူသူဟူ၍မေတြ ့မိေခ်၊ သားစစ္မို ့သာခ်စ္ရမည္ဆိုေသာ္သန္ေကာင္ သည္သာ မိမိဝမ္းႏွင့္လြယ္ေမြးထား ရသူျဖစ္ေခ်၏၊ မယားဝမ္းမွထြက္လာေသာသားဝမ္းကြဲ၊သမီးဝမ္းကြဲကို ကိုယ့္ဝမ္းမွာလြယ္၍ထြက္လာေသာ သန္ေကာင္သား၊သန္ေကာင္သမီး ထက္ပိုခ်စ္သည္ကို ေထာက္ရင္မိမိအားကိုးရမည့္ သား၊ အားကိုးရမည့္သမီး ျဖစ္၍သာ ခ်စ္ေနေၾကာင္းခိုင္လံုေနေခ်ၿပီ၊

ရထားတဲ့ကိုယ့္ဘဝကိုစြဲလန္းလြန္းလို ့ကိုယ့္ရဲ ့ဇနီး၊ခင္ပြန္း၊သား၊သမီးတို ့ကိုပါ ယုယ ပိုက္ေထြးရွာေဖြ ေကြ်းေမြးရင္း မေမာႏိုင္ မရပ္ႏိုင္ဘဲ ကာမတဏွာ၊ဘဝတဏွာမ်ား ျဖင့္ ဒုကၡကိုဒုကၡလို  ့မထင္မျမင္ႏိုင္ ၾကေခ်၊တစ္ေန ့လံုးခံခဲ့ရတဲ့ မယားဒုကၡ၊လင္ဒုကၡ၊ သားဒုကၡ၊သမီးဒုကၡ၊ညက်ေမ့သည္မွာ ေမာဟ၏ လက္ခ်က္၊  လုပ္ရင္းကခံေနရတဲ ့ကိုယ့္ဒုကၡ ၊လုပ္ရင္းကမသိသည္မွာ ေမာဟလက္ခ်က္၊ ရလာေသာဘဝ၏ခံရခ်က္တို ့ကိုခံရမွန္းမသိသည္မွာလည္းေမာဟလက္ခ်က္ပင္။

ဤလူ ့ျပည္မွာ မယားတစ္ေယာက္၊ သားတစ္ေယာက္ ဒုကၡသည္ပင္ ဒီေလာက္အဖ်က္စီး ခံေနရလွ်င္ မယားေျပာင္းဆန္ သားေပါင္းလန္ေနေသာ နတ္ျပည္၊ကာမအလုပ္မွတစ္ပါး ဘာအလုပ္မွ်မရွိေသာ နတ္ျပည္ကားစဥ္းစားစရာမလိုေတာ့၊

              

မဂ္ရ ပုဂိၢဳလ္ျဖစ္ဘို ့ရာ ေႏွာင္ႀကိဳးေျဖၿပီး က်င့္ရမွာ

အဲဒါေၾကာင့္ ရစ္ပတ္ထားမိခဲ ့တဲ ့ေႏွာင္ႀကိဳးကိုခ်စ္ရတဲ့သူအတြက္တကယ္ခ်စ္တတ္ရင္        သူ ့ကိုအပယ္ မက်ေစေအာင္ ကိုယ္လဲေအာက္မက်ရေအာင္ ေအးျမတဲ့ ေမတၱာဂရုဏာေတြ   နဲ ့ေႏွာင္ႀကိဳးေျဖေပး သင့္ပါတယ္၊သံေယာဇဥ္ေႏွာင္ႀကိဳးေတြ ေျဖၿပီးမွ က်င့္ရမွာ၊ အနာဂါမ္ျဖစ္ရင္ေတာ့ ေႏွာင္ႀကိဳးေတြ ျဖတ္ႏိုင္သြားၿပီေပါ့၊

ရုပ္နာမ္ကြဲ၊ ေၾကာင္းက်ိဳးသိ၊ ျဖစ္ပ်က္ျမင္၊ သီလစင္၊ စူးစူးစိုက္စိုက္မျပတ္မလတ္ဒလစပ္၊ အက်င့္မွန္က မဂ္ဆိုက္ရတဲ့၊

ပထမမဂ္ ငါစြဲဒိ႒ိ၊ ဝီစိကိစၥ ( ရတနာသံုးပါးအေပၚမယံုၾကည္မႈ) ပယ္သတ္၍ထိုရန္မွ ေအးသျဖင့္ခံစားရေသာ အၿငိမ္းဓာတ္၊အေအးဓာတ္၊(ေသာတပန္)

ဒုုတိယမဂ္ ႀကိဳက္စြဲ၊မႀကိဳက္စြဲႏွစ္ပါးအေျခယိုင္ေစ၍ထိုရန္မွေဝးသျဖင့္ခံစားရေသာ အၿငိမ္း ဓာတ္၊အေအး ဓာတ္၊(သကဒါဂါမ္)

တတိယမဂ္-ေဒါသပယ္၍ ထိုရန္မွေအးသျဖင့္ခံစားရေသာ အၿငိမ္းဓာတ္၊အေအး ဓာတ္၊ (အနာဂါမ္)

စတုတၳမဂ္- ကိေလသာအားလံုးပယ္သတ္၍ထိုရန္မွေဝးသျဖင့္ခံစားရေသာ အၿငိမ္းဓာတ္၊ အေအး ဓာတ္၊

ေသာတပန္လဲ ဒုကၡႏွင့္ဘဲ







ကာမာနံမာ ဒိနပဋိသံယုတၱကထာ
(ကာမျပစ္မႈႏွင့္စပ္ဆိုင္ေသာစကား)

ေသာတပန္၏အျဖစ္ကားမိမိကသူတစ္ပါးအေပၚေစာ္ကားလိုစိတ္မရွိေသာ္လည္းသူတပါးတက္ေရာက္ ေစာ္ကားသည္ကို အသာတၾကည္လက္သင့္ခံေနရဆဲ ျဖစ္၏၊

မိမိသာအပယ္သို ့က်ေစတတ္ေသာ အကုသိုလ္ေစတနာမ်ိဳးမရွိေသာ္လည္း မိမိႏွင့္ေပါင္းသင္း ေလသူကို အပါယ္ေဘးမွလြတ္ေအာင္ မစည္းရု ံးႏိုင္ေသး၊ေသာတပန္သည္ ေလးဘက္သြား လြတ္ေသာ္လည္း ႏွပ္ေခ်းမစင္ေသး၊

ပံုေျပာျပမယ္၊

 

ရာဇၿဂိဳလ္သူေ႒းသမီးသည္ အပ်ိဳစင္ဘဝႏွင့္ပင္ ေသာတပန္တည္လာခဲ့ေခ်၏၊ ကႆဖဘုရား လက္ထက္ ကခင္ပြန္းေတာ္ခဲ့ဘူးေသာ ေတာလိုက္မုဆိုးကိုျမင္ကာမွ်ျဖင့္ တန္းတန္းစြဲျဖစ္ကာ မယားအျဖစ္လက္ခံရန္ ေတာင္းပန္ၿပီး လင္၏ဖ်က္စီးမႈကိုခံရရွာသည္။ထိုဖ်က္စီးမႈေၾကာင့္ စိတ္ႏြမ္း၍ ကိုယ္ေက်ဘဝေရာက္ရ၏၊ သားသံုးေယာက္အထိေမြးဖြားေပးရေခ်ေသး၏၊ လင္သြားလွ်င္အဆင္သင့္ေစရန္အဆိပ္လူးျမွား၊ ေလးႏွင့္ဓားတို ့ကိုလည္းအဆင္သင့္ထား ေပးရေခ်၏၊ လင္ရွာသျဖင့္ရရွိလာေသာသမင္စသည့္သား ေကာင္ေသမ်ားကိုလည္းဖ်က္စီး ေရာင္းခ်ေပးရေသး၏၊

စင္စစ္ေသာတပန္၏အျဖစ္သည္ကာမရမၼက္၏ထိုးႏွက္ဖ်က္စီးျခင္းကိုအာခံအံတု၍မေတာ္လွန္ႏိုင္ေသး ေခ်၊ ကာမတစ္ကြက္မက္မက္ေမာေမာသေဘာက်ဆဲသာျဖစ္သျဖင့္ လင္ပုထုဇဥ္ ၏ႀကီးမားေသာ ရမၼက္ ဒဏ္ကိုအလူးအလိမ့္ခံရဆဲပင္ရွိေခ်၏၊ လင္၌ ရစ္ပတ္ဖြဲ ့ေႏွာင္ထား ေသာ မိမိ၏ေႏွာင္ႀကိဳးကိုလည္းျဖဳတ္ ပယ္၍ မေပးႏိုင္ေသး၊

ပင့္ကူပမာ ေႏွာင္ႀကိဳးမွာ

ပင့္ကူႀကီးသည္ ကြန္ရက္ကိုဖန္ဆင္းကာ သားေကာင္ကိုေထာင္ဖမ္းသကဲ့သို ့ေသာတ ပန္သည္လည္း တဖက္သားကိုမိမိအာရုံႀကိဳးမ်ားစြာတို ့ျဖင့္ေထာင္ဖမ္းတတ္ေသး၏၊

ပင့္ကူႀကီးသည္မိလာေသာသားေကာင္တို ့ကိုေႏွာင္ႀကိဳးမ်ားတို ့ျဖင့္ရစ္ပတ္ေႏွာင္ကာ အစာကို မိန္မိန္ယွက္ယွက္စားသံုးယူတတ္၏၊






ေသာတပန္လည္း သံေယာဇဥ္ႏွင့္ဘဲ၊

ေသာတပန္သည္လည္းမိမိ၏အာရုံႀကိဳးမ်ားျဖင့္ေထာင္ဖမ္းမိလာေသာသူကိုသံေယာဇဥ္ႀကိဳး မ်ားျဖင့္ တုတ္ေႏွာင္ကာအာရု ံခံစားတတ္ေသး၏၊တစ္ဖက္သား၏ေထာင္ေခ်ာက္ကိုလည္း အသာ တၾကည္တိုးဝင္ တတ္ေသး၏၊ တစ္ဖက္သို ့ကာမစည္းစိမ္ရက္ရက္ေရာေရာသံုးေစ ဘိသကဲ့သို  ့မိမိလည္း ကာမစည္းစိမ္ကိုၿမိန္ၿမိန္ ယွက္ယွက္ႀကီးေတာင္းယူခံစားတတ္ေသး၏၊

ကာမတစ္ကြက္ျဖင့္ပင္ မိမိဘဝကိုအဖ်က္စီးခံရျခင္း၊ လူမႈဒုကၡအဝဝတို ့ကိုခါးစည္းခံစားရျခင္း၊ သားကြ်န္ လင္ကြ်န္ဘဝျဖင့္ အနင္းေျခခံရျခင္းမွမကင္းတတ္ေသး၊


    

တဖန္ေသာတပန္၏အျဖစ္သည္မိမိသာ အပါယ္မွအလြတ္ရုန္းႏိုင္ေသာ္လည္း မိမိအားစပ္ယွက္ေနေသာ လင္သားကိုကားအပါယ္မွလြတ္ကင္းရာမကယ္တင္ႏိုင္၊

ဝိသာခါတုႆီတာသြားေသာ္လည္းေမာင္ပုညကား တုႆီတာ ပါမသြားၿပီ၊၎ႏွင့္ရေသာ သားဆယ္ ေယာက္၊ သမီးဆယ္ေယာက္၊ ေျမးေလးရာ၊ ျမစ္ရွစ္ေထာင္တို ့သည္အသင္းလိုက္၊ အဖြဲ ့လိုက္တုႆီတာ သို ့လိုက္ပါျခင္းမရွိ၊

တဖန္အနာထပိဏ္ တုႆီတာတက္ေသာ္လည္းဇနီးသည္ပုညလကၡဏာေဒဝီကား တုႆီတာသို ့လိုက္ ပါသြား သည္မၾကားမိ၊သို ့ေသာ္မိမိသာသက္သာရာရေသာ္လည္း အတူေနတို ့ကိုကားမသက္ သာေစ တတ္၊ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္တို ့ျဖင့္ က်န္ေနရစ္တတ္၏၊

                         

ေသာတပန္၏ကာမစိတ္ပူးေနခ်ိန္ဖ်က္စီးမိကေတာ္ေသး၏၊ ေသာတပန္၏အရိယာစိတ္ဝင္ေန ခ်ိန္မွာဖ်က္ဆီးမႈေၾကာင့္ အထိနာဦးမည္၊ ထိုအရိယာတို ့ဉာဏ္က်က္စားခ်ိန္ မိမိအလိုသို ့ပါ ရန္ျမွဴဆြယ္ျခင္း၊ ထိေတြ ့ ပြတ္သပ္ျခင္း စသည္ျဖင့္ ျပစ္မွားေသာ္မွ အက်င့္ပ်က္စီးမႈ (သီလညိႈးႏြမ္းမႈကား)မေနၿပီ၊ထို ့ေၾကာင့္ အရိယာကိုလင္ေတာ္၊မယားေတာ္သူမ်ားအဖို ့ အရိယူပဝါဒအႏၱရာယ္မွလြတ္ကင္း ရန္ခ်က္ေကာင္း ေစာင့္ႏိုင္မွေတာ္ကာက်ေခ်မည္၊

ပုထုဇဥ္အခ်င္းခ်င္းသူလိုကိုယ္လို အတူတူအႏူႏူခ်င္းကဲ့သို ့နသိုးႀကိဳးျပတ္ကားမျဖစ္သင့္ေခ်၊ အရိယူပဝါဒအႏၱရာယ္ဟူသည္ အရိယာဇာတ္ဝင္သူတို ့ကိုမေတာ္မတရားေစာ္ကား ပုတ္ခတ္ျခင္း ကိုဆို၏၊ ထိုသို ့ပုတ္ခတ္ေလသူစ်ာန္မဂ္တို ့သို ့မေရာက္ေစ၊မရေစႏိုင္ဆို၏၊ ႏႈတ္ျဖင့္ေစာ္ကားရုံမွ်ျဖင့္ ဤမွ်ႀကီး ေလးေသးလွ်င္ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ကား ေမးမေနသင့္ၿပီ၊

ကာမျပစ္ခ်က္ လြတ္ေအာင္ထြက္၊

တဖန္ဗိမၼသာရမင္းႀကီးသည္ေသာတပန္ျဖစ္ေသာ္လည္း သားေတာ္ကိုခ်စ္မိေသာ ကာမအျပစ္ ေၾကာင့္ျပင္ပ၏တိုက္ခိုက္မႈဒဏ္ ေျခဖဝါးကိုခြဲခံ ႏွိပ္စက္ခံရျခင္းသည္ဘာမွ်မေျပာပေလာက္ ေသာ္လည္း မင္းႀကီးအတြင္းရွိကာမစိတ္၏ ထိုးႏွက္မႈဒဏ္သည္ကား တစ္ကိုယ္လံုးသြက္ သြက္ခါေစခဲ့သည္၊ စိတ္မွာလဲစြဲက်န္ရစ္ေန၏၊ ဘဝကူးခ်ိန္ တြင္အာရုံယူမွားသျဖင့္အေစခံ ဇဝနနတ္သား ဘဝသို ့သာေရာက္ခဲ့ ရသည္၊ ကာမ၏ျပစ္ခ်က္ေတြးသေလာက္ေၾကာက္စရာေကာင္းလွ၏၊

အရိယာတို ့၏ကာမအျပစ္ေၾကာင့္ဤမွ်ခံခ်က္နာရေသးလွ်င္ သင္တို ့၏ကာမအျပစ္ကား ေတြးဝ့ံစရာမရွိၿပီ၊

အပိုင္း( ၃ ) သို ့ဆက္ဖတ္ပါရန္   

 

ဓမၼစာမ်က္ႏွာ(၇)


ေရခဲအခ်စ္နဲ ့ ေႏွာင္ႀကိဳးေျဖ အပိုင္း (၁)

PLEASE CLICK SAYADAW PICTURE FOR DETAIL.

(USE ZAWGYI ONE FONTS)

 

ေရခဲလိုေအးျမေသာေမတၱာေရေအးျဖင့္


မျမင္စမ္းဝါးအကန္းသမားတို ့အတြက္

ကာမအိုင္ဗြက္ ရႊ ့ံ ႏြံထက္ဝယ္ေနရေသာ္လည္း လြတ္ေျမာက္ေစရန္

ဘုရားရွင္ မိန္ ့ၾကားခဲ့ေသာ စကား၆ခ်က္မွာ -------

ရစ္ပတ္ခ်ည္ေႏွာင္ေနေသာသံေယာဇဥ္ေႏွာင္ႀကိဳးမ်ားေျဖၾကရမည္၊

 

 

အပိုင္း (၁) ေရခဲအခ်စ္နဲ  ့ေႏွာင္ႀကိဳးေျဖ

   

ေအးျမေသာေမတၱာေရေအးျဖင့္

          

ရစ္ပတ္ခ်ည္ေႏွာင္ေနေသာသံေယာဇဥ္ေႏွာင္ႀကိဳးမ်ားေျဖကာ

                

မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္သို ့လြတ္ေျမာက္ေစရန္ရည္သန္၍  ေရခဲအခ်စ္နဲ  ့ေႏွာင္ႀကိဳးေျဖ ဟူေသာ ဓမၼစာေၾကာင္း မ်ားအျဖစ္ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

                 

ကာမအိုင္ဗြက္ ရႊ ့ံ ႏြံထက္ဝယ္

                           
     

ျမင္ရာအႀကိဳက္၊ၾကားရာႀကိဳက္ႏွင့္ နမ္းႀကိဳက္၊စားႀကိဳက္၊ေတြ ့ႀကိဳက္ေတြ းစံု အဖံုဖံုႏွင့္ ပက္လက္တစ္ခါ ေမွာက္ကာတလွည့္ၾကည့္ရင္း၊ၾကားရင္း၊နမ္းရႈပ္ရင္းႏွင့္ခံတြင္းေလြ ့ေလြ ့ အေတြ ့ေမာ့ေမာ့အေတြးေၾကာ ၌ေမ်ာပါေနရရွာေသာ မျမင္စမ္းဝါးအကန္းသမားတို ့အတြက္

  
                                

ဘုရားရွင္ မိန္ ့ၾကားခဲ့ေသာ စကား၆ခ်က္မွာ

(၁)ေပးလိုကမ္းလို၊ေပးစြန္ ့လႈဒန္းျခင္းသည္ ကာမစိတ္ကိုႏႈိးဆြေစေသာကာမ ကုသိုလ္သက္သက္ မွ်သာ၊ ဘဝ၏ေဘာဂသမၸတၱိဟူေသာ(ရုပ္ခ်မ္းသာ) ေကာင္းစားေရး မွ်သာရွိေခ်ေသး၏၊

(၂)ရမၼက္ကိုသတိပါေသာ သရဏဂံုျဖင့္ခ်ိဳးဖ်က္၍တည္ေသာ သီလသည္ အသက္တစ္ရာ ျပည့္ေသာဒါန ထက္ ပို၍အက်ိဳးမ်ား၏၊

(၃)ဒါနအက်ိဳးေၾကာင့္ (ေဘာကသမၸတၱိပစၥည္း)ဥစၥာျပည့္စံုလာေသာ္လည္း၊ သီလအက်ိဳးေၾကာင့္ (ဘဝသမၸတၱိ ) လူခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာရလာေသာ္လည္း၊ ခင္မင္တြယ္တာျမတ္ႏိုးမႈမာနအားႀကီးလာ ေသာ္ယုတ္ညံ ့ေသာ အပါယ္ေလးဘံုသား ဘဝသို ့ ရုတ္တရက္ က်ေရာက္ႏိုင္ေခ်ေသး၏၊

(၄)ဆင္းရဲတခါ၊ခ်မ္းသာတလွည့္ နဲ ့အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ျဖစ္ရင္းေဘာဂသမၸတၱိ၊ ဘဝသမၸိတၱိေတြ ေၾကာင့္ျဖစ္လာရတဲ့ အာရုံငါးပါးမွာခင္မင္ျခင္း ျမတ္ႏိုးျခင္း အထင္ႀကီးျခင္းဆိုတဲ့ ကာမဂုဏ္ရဲ ့အျပစ္ေတြ ကို ျမင္ေနျခင္းထက္ ထိုအာရုံတို ့မွ မိမိစိတ္လြတ္ကင္းလ်က္ ခ်မ္းသာသက္သက္ႀကီးကိုသာ ေရြးစစ္၍ ခံစားေန ကသာ၍အက်ိဳး ေပးထူးေပ၏၊

(၅)လူ ့ဘဝရလာေသာ္ပစၥည္းဥစၥာခ်မ္းသာျခင္းရဲ ့ဒုကၡ၊ေလ်ာ့မွာေၾကာက္လို ့ျဖည့္ရဒုကၡ၊ ငါပိုင္ငါဆိုင္ဟု သိမ္းပိုက္ထားလိုေသာ ရာဂအပူ၊ငါ့ဟာဟုစြဲလမ္း၊စြဲလမ္းလို ့သိမ္းဆည္း၊ သူမ်ားမေပးလို၊ မေပးလိုေတာ့ ေစာင့္ေရွာက္၊ေစာင့္ေရွာက္ရင္းရန္ျဖစ္ ဒုကၡမကင္းေပါ့၊ ကာမအျပစ္ကိုျမင္တဲ့ ဉာဏ္ယွဥ္ဒါနျဖစ္ခဲ့ပါမူ၊ ကာမအျပစ္မွလြတ္ေျမာက္လိုတဲ့ ဉာဏ္ယွဥ္ သီလ ျဖစ္ခဲ့ ပါမူ၊ကုသိုလ္အက်ိဳးသက္သက္ အကုသိုလ္ဆိုးမဖက္၊ကုသိုလ္သန္ ့သန္ ့ အက်ိဳးသာခံစား ရွာမွီးစရာမလို၊ ဝန္တိုစရာမရွိ၊ေစာင့္ေရွာက္ရန္ အစုအပံုမွ်ပင္ မရွိေသာ နတ္ဘဝ နတ္စည္းစိမ္ကို ခံစားရပါမူ ထိုလူ ့ဘဝထက္သာလြန္ေပ၏၊

(၆)တစ္ဖန္ နတ္ဘဝသည္ မေၾကာင့္မၾက မေတာင့္မတျဖစ္ေသာ္လည္း ယေန ့နတ္မင္း နက္ျဖန္ တြင္လူတို ့၏မစင္တြင္းဝယ္ ပိုးေလာက္မင္းျဖစ္ႏိုင္ေခ်ေသး၏၊

တစ္ေလာကလံုးကိုပိုင္က်ံဳးအစိုးရေသာ ျဗဟၼမင္းသည္ပင္ ယေန ့ျဗဟၼျပည္မွာတဝင္းဝင္း၊ နက္ျဖန္တြင္ ဝက္စားက်င္းမွာ တရႈတ္ရႈတ္ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိေသးသျဖင့္ အပယ္ေဘးက မေအးရေသး၊

”ငါ ” တစ္ခ်က္ကို သြက္သြက္က်ိဳးေအာင္ ဖ်က္ခ်ိဳးလႊင့္ပစ္ၿပီးေသာ ေသာတပန္သည္ကား

-ေအာက္သို ့မက် အထက္သို ့တက္ရန္သာကိန္းေသျဖစ္၏၊

-ဒုကၡကို စုေဆာင္းရန္မလို၊ သုခစစ္ကိုရွာမွီးရန္သာကိန္းေသျဖစ္၏၊

-ကာမ၌ ၿငိတြယ္ရန္မရွိ လက္ရွိကာမကို ဘယ္ေန ့အၿပီးစြန္ ့လႊတ္ပစ္ရမလဲဟူေသာအေတြး သာ ကိန္းေသျဖစ္၏၊

သို ့ေၾကာင့္ နတ္ဘဝ နတ္စည္းစိမ္ရျခင္းထက္ မဂ္ရဘဝျဖင့္ မဂ္စည္းစိမ္ခံစားရျခင္းကသာ၍ သာ၍အက်ိဳးမ်ားရျခင္းရွိ၏၊

 

ဘုရားရွင္သြားေစလိုေသာလမ္း

ေလာကီစည္းစိမ္ခံစားရင္းက စိတ္သည္ထိုစည္းစိမ္မွလြတ္ေျမာက္ေနျခင္း၊ ကိုယ္သည္ဒုကၡႏွင့္ရင္ဆိုင္ ေနရရင္း စိတ္သည္ထိုဒုကၡမွ လြန္ေျမာက္ေနျခင္းဟူေသာ အရိယာဇာတ္၊ေသာတာပတၱိမဂ္ျမတ္ သို ့ကပ္ေရာက္ေစျခင္းသည္ ဘုရားရွင္သြားေတာ္မူခဲ ့ ေသာလမ္း၊ဤသည္မွာ ဘုရားရွင္သြားေစလိုေသာ လမ္းပင္တည္း၊

                             

ေအးခ်မ္းေသာေမတၱာလက္နဲ ့ကိုယ့္ဘဝနဲ ့ မင္းအတြက္ သံေယာဇဥ္ႀကိဳး ေျဖၾကစို ့

           

ေႏွာင္ႀကိဳးမေျဖက အပယ္သို ့သာက်ေခ်မည္၊         

မေကာင္းက်င့္ဟူသည္ မိမိ၏ ကာမအတြက္သူတစ္ပါးသို ့သံေယာဇဥ္မ်ားျဖင့္ခ်ည္ေႏွာင္ပတ္ ဖြဲ ့ကာဖ်က္စီးႏွိပ္စက္ျခင္းပင္၊

 

ေကာင္းက်င့္ကားထိုမွျပန္လွန္၍ မိမိကာမအတြက္ႏွင့္ သူတစ္ပါးသို ့သံေယာဇဥ္မ်ားျဖင့္ ခ်ည္ေႏွာင္ တုပ္ဖြဲ ့ထားရာမွ မိမိရစ္ပတ္ထားေသာ သံေယာဇဥ္ႀကိဳးကို ေျဖခ်ေပးကာ သြားလိုရာသြားပါေစ ဆႏၵျဖင့္ခြင့္လႊတ္ျခင္းပင္၊

 

တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးရစ္ပတ္ထားေသာခ်စ္ခင္တတ္မက္စိတ္ျပင္းထန္မႈမ်ား၊ အလိုမက်စိတ္ ပ်င္းထန္မႈမ်ား၊ ငါၿပီးငါပိုင္စိတ္အားႀကီးသူမ်ားတို ့အထပ္ထပ္အလိမ္လိမ္ ျဖစ္ေနၾကသျဖင့္ သူသည္ကိုယ့္ေအာက္မွ ရုန္းမထြက္သာဘိသကဲ့သို ့ကိုယ္သည္လည္း သူအထက္မွမဆင္း ေသာအေျခသို ့ဆိုက္လာခဲ့ေခ်၏၊

   

စားစား၊သြားသြား၊နားနား၊ေနေန သူသည္ကိုယ့္စိတ္ႏွင့္သာေနေနရၿပီး၊ ကိုယ္သည္လည္းသူ ့ စိတ္ႏွင့္သာ အသက္ရွင္ရေခ်၏၊ ထိုရစ္ပတ္မႈတို ့တင္းၾကပ္လာေသာ္ ႏွစ္ဦးစလံုးပင္ အလံုး လိုက္အေထြးလိုက္ႀကီး ေအာက္သို ့ပင္ အပယ္သို ့ပင္က်ရမွာ ေသခ်ာေပါက္ျဖစ္ေခ်၏၊ က်လည္းက်ခဲ ့ဘူးေပါင္းမ်ားလွေခ်၏၊ မိမိ၏အစြဲႀကီးသေလာက္အက်နာေပမည္၊

            

လက္ရွိဘဝမွာ စိတ္ပူ၊စိတ္ညစ္၊စိတ္ဆိုး၊စိတ္ပ်ံ ့လြင့္ျဖစ္ရ၊ ေနာင္မွာကား ရာဂေၾကာင့္ ၿပိတၱာ၊ ေဒါသေၾကာင့္ ငရဲ၊ ေမာဟေၾကာင့္ တိရစၦာန္ ခံရမွာဘဲ၊

 

အပိုင္း ( ၂ ) သို ့ဆက္ဖတ္ပါရန္  

 

ဓမၼစာမ်က္ႏွာ (၆)

 

 

PLEASE CLICK SAYADAW PICTURE FOR DETAIL.

(USE ZAWGYI ONE FONTS)

 

အျမဲသတိရွိ ေနမယ္ ဓမၼပညာေတြေလ့လာက်င့္သံုးၿပီး ႏွလံုးသြင္းမွန္ေနမယ္ ဆိုရင္ အကုသိုလ္အလုပ္ေတြကို ေရွာင္ႏိုင္ျပီး ကုသိုလ္အလုပ္ေတြပိုလုပ္မိလာလိမ့္မယ္၊

 

ေလာဘစိတ္၊ေဒါသစိတ္၊ေမာဟစိတ္ ဆိုတဲ့ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ က ကိုယ္မွာရွိတဲ့ ဒြါရ ၆ ပါး ( မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ မေနာဓာတ္) နဲ ့ အျပင္ကဆိုင္ရာ အာရုံ ၆ ပါး ( အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ ့၊ အရသာ၊ အထိအေတြ ့၊ ၾကံစည္ေတြးေတာေသာဓမၼဓာတ္) အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လိုက္လို ့ ျဖစ္ေပၚလာတဲ ့ အသိဝိဥာဏ္စိတ္ေတြ အေပၚမွာ

(၁) သတိမရွိလို ့

(၂) ဓမၼ ပညာ မရွိလို ့

ႏွလံုးသြင္း မမွန္လို ့ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ  ျဖစ္ရတာ၊

ဥပမာ-ေလာကီ ကာမဂုဏ္ကို အားေပးတဲ ့ ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းေတြကို ၾကည့္ရႈရင္ -

(၁)မ်က္စိအၾကည္ဓာတ္ (စကၡဳပသာဒ) နဲ ့

(၂)ျမင္ႏိုင္တဲ့ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကား အဆင္း (ရူပါရုံ) ကို

(၃) ျမင္ႏိုင္တဲ ့အလင္းေရာင္ရယ္

(၄)မနသိကာရ ေခၚတဲ့ အာရုံစိုက္ႏွလံုးသြင္းမႈ ရယ္

ဆိုတဲ ့အေၾကာင္း ၄ ခု တိုက္ဆိုင္ လိုက္လို ့ရုပ္ရွင္ကားကို ျမင္ရတယ္ဆိုပါစို ့၊

အဲဒီ ့ရုပ္ရွင္ကားကို စြဲလန္းႏွစ္သက္မိရင္ ဒါ ေလာဘစိတ္ဘဲ။

အဲဒီ့ရုပ္ရွင္ကားကို ၾကည့္ၿပီးဝမ္းနဲမိ ၊ ငိုမိရင္ ဒါ ေဒါသစိတ္ဘဲ၊

ေလာဘစိတ္နဲ ့ၾကိဳက္လဲမၾကိဳက္၊ေဒါသစိတ္လဲ မျဖစ္ဘဲငိုလဲမငို၊ ဒါေပမဲ့ ့တရားအသိမရွိဘဲ ပ်ံ ့လြင့္တဲ ့စိတ္ေတြျဖစ္ေနရင္ ဒါလဲ အကုသိုလ္ေမာဟစိတ္ဘဲ။

အဲဒီလိုဘဲ သီခ်င္းသံံကို နားေထာင္မိတဲ့အခါ



(၁) နားအၾကည္ဓာတ္ ( ေသာတပသာဒ) ရယ္

(၂) ၾကားႏိုင္တဲ့ သီခ်င္းသံ ( သဒၵါရုံ) ရယ္

(၃) ေလျဖတ္သန္းသြားႏိုင္တဲ့ ဟင္းလင္းနယ္ ( အာကာသဓာတ္ ) ရယ္

(၄)မနသိကာရ ေခၚတဲ့ အာရုံစိုက္ႏွလံုးသြင္းမႈ ရယ္

ဆိုတဲ ့အေၾကာင္း ၄ ခု တိုက္ဆိုင္ လိုက္လို ့သီခ်င္းသံကို ၾကားရတယ္ဆိုပါစို ့၊

အဲဒီ သီခ်င္းသံကို စြဲလန္းႏွစ္သက္မိရင္ ဒါ ေလာဘစိတ္ဘဲ။

အဲဒီ့သီခ်င္းသံကို ၾကားျပီးဝမ္းနဲမိ ၊ ငိုမိရင္ ဒါ ေဒါသစိတ္ဘဲ၊

ေလာဘစိတ္နဲ ့ၾကိဳက္လဲမၾကိဳက္၊ေဒါသစိတ္လဲ မျဖစ္ဘဲငိုလဲမငို၊ ဒါေပမဲ့ ့တရားအသိမရွိဘဲ ပ်ံ ့လြင့္တဲ ့စိတ္ေတြျဖစ္ေနရင္ ဒါလဲ အကုသိုလ္ေမာဟစိတ္ဘဲ။

အဲဒီလိုဘဲ ေမႊးၾကိဳင္ တဲ့ အနံ ့ကို ရႈမိတဲ့အခါ



(၁) နားေခါင္းအၾကည္ဓာတ္ ( ဃာနပသာဒ) ရယ္

(၂) ေမႊးတဲ့အနံ ့ (ဂႏၶာရုံ) ရယ္

(၃) အနံ ့ကိုေဆာင္ေသာ ေလ ( ဝါတ ) ရယ္

(၄)မနသိကာရ ေခၚတဲ့ အာရုံစိုက္ႏွလံုးသြင္းမႈ ရယ္

ဆိုတဲ ့အေၾကာင္း ၄ ခု တိုက္ဆိုင္ လိုက္လို ့အေမႊးနံံ ့ကို ရႈရတယ္ဆိုပါစို ့၊

အဲဒီ အေမႊးနံ ့ကို စြဲလန္းႏွစ္သက္မိရင္ ဒါ ေလာဘစိတ္ဘဲ။

အဲဒီ့အေမႊးနံ ့ကို ရျပီးမၾကိဳက္ရင္   ဒါ ေဒါသစိတ္ဘဲ၊

ေလာဘစိတ္နဲ ့မစြဲလန္း၊ ေဒါသစိတ္လဲ မျဖစ္၊ ဒါေပမဲ့ ့တရားအသိမရွိဘဲ ပ်ံ ့လြင့္တဲ ့စိတ္ေတြျဖစ္ေနရင္ ဒါလဲ အကုသိုလ္ေမာဟစိတ္ဘဲ။

အဲဒီလိုဘဲ အလြန္ေကာင္းတယ္ဆို တဲ့ အစာတခုုကို စားမိတဲ့အခါ

(၁)လွ်ာအၾကည္ဓာတ္ ( ဇိဝွာပသာဒ) ရယ္

(၂) အရသာရွိ    တဲ့ အစာ (ရသာရုံ) ရယ္

(၃) လွ်ာရည္ဆိုတဲ့ ( အာပ)ရယ္

(၄)မနသိကာရ ေခၚတဲ့ အာရုံစိုက္ႏွလံုးသြင္းမႈ ရယ္

ဆိုတဲ ့အေၾကာင္း ၄ ခု တိုက္ဆိုင္ လိုက္လို ့အရသာကို သိရတယ္ဆိုပါစို ့၊

အဲဒီ အရသာကို စြဲလန္းႏွစ္သက္မိရင္ ဒါ ေလာဘစိတ္ဘဲ။

အဲဒီ့အရသာကို မၾကိဳက္ရင္   ဒါ ေဒါသစိတ္ဘဲ၊

ေလာဘစိတ္နဲ ့မစြဲလန္း၊ ေဒါသစိတ္လဲ မျဖစ္၊ ဒါေပမဲ့ ့တရားအသိမရွိဘဲ ပ်ံ ့လြင့္တဲ ့စိတ္ေတြျဖစ္ေနရင္ ဒါလဲ အကုသိုလ္ေမာဟစိတ္ဘဲ။

အဲဒီလိုဘဲ အလြန္ႏူးညံ့တယ္ဆို တဲ့ အရာတခုကို ထိမိတဲ့အခါ

(၁)ကိုယ္အၾကည္ဓာတ္ ( ကာယပသာဒ) ရယ္

(၂) ႏူးညံ့တဲ့အထိအေတြ ့ (ေဖာ႒ဗၺာရုံ) ရယ္

(၃) ခက္မာတဲ့ ပထဝီ (ထဒၶ ပထဝီ)ရယ္

(၄)မနသိကာရ ေခၚတဲ့ အာရုံစိုက္ႏွလံုးသြင္းမႈ ရယ္

ဆိုတဲ ့အေၾကာင္း ၄ ခု တိုက္ဆိုင္ လိုက္လို ့အထိအေတြ ့ကို သိရတယ္ဆိုပါစို ့၊

အဲဒီ အထိအေတြ ့ကို စြဲလန္းႏွစ္သက္မိရင္ ဒါ ေလာဘစိတ္ဘဲ။

အဲဒီလိုဘဲ ျမင္ဘူးၾကားဘူးသိဘူးတာေတြကို ျပန္ေတြးမိတဲ့အခါ

(၁)ဘဝင္စိတ္ (အိပ္ေနရင္ျဖစ္ေနတဲ့စိတ္) ဆိုတဲ့ မေနာဒြါရ ရယ္

(၂)ျမင္ဘူးၾကားဘူးသိဘူးတာေတြကို ျပန္ေတြးတဲ့ ပဥၥာရုံ (သို ့) ဓမၼာရုံ  ရယ္

(၃)စိတ္ရဲ ့မွီရာဝတၳဳ ျဖစ္တဲ့ ဟဒယဝတၳဳ ရယ္

(၄)မနသိကာရ ေခၚတဲ့ အာရုံစိုက္ႏွလံုးသြင္းမႈ ရယ္

ဆိုတဲ ့အေၾကာင္း ၄ ခု တိုက္ဆိုင္ လိုက္လို ့ေတြးမႈ ၾကံ မႈ ေတြျဖစ္ရတယ္ဆိုပါစို ့၊

အဲဒီ ေတြးမႈ ၾကံမႈေတြကို စြဲလန္းႏွစ္သက္မိရင္ ဒါ ေလာဘစိတ္ဘဲ။

အဲဒီ့ေတြးမႈ ၾကံမႈေတြကို မၾကိဳက္ျပန္ရင္   ဒါ ေဒါသစိတ္ဘဲ၊

ေလာဘစိတ္နဲ ့မစြဲလန္း၊ ေဒါသစိတ္လဲ မျဖစ္၊ ဒါေပမဲ့ ့တရားအသိမရွိဘဲ ပ်ံ ့လြင့္တဲ ့စိတ္ေတြျဖစ္ေနရင္ ဒါလဲ အကုသိုလ္ေမာဟစိတ္ဘဲ။

သိပၸ ံပညာမွာ ပထမ  ၃ ခ်က္ကို ေဖာ္ျပႏိုင္ေပမဲ ့ ၄ အခ်က္ျဖစ္တဲ့ မနသိကာရ ေခၚတဲ့ အာရုံစိုက္ႏွလံုးသြင္းမႈ ကို သိပၸ ံပညာမွာမေဖာ္ျပႏိုင္ဘူး။ အဘိဓမၼာပညာမွာသာ ေဖာ္ျမႏိုင္တာ အဘိဓမၼာရဲ့ ထူးျခားခ်က္ပါဘဲ။

သတိမမူ ဂူမျမင္ဆိုတာ ႏွလံုးသြင္းမႈ မရွိလို ့ပါဘဲ။

အဲဒါေၾကာင့္

(၁) သတိရွိမယ္

(၂) ဓမၼ ပညာ ရွိမယ္

(၃) ႏွလံုးသြင္း မွန္မယ္ ဆိုရင္ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ မျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ျပီေပါ့၊

ဘယ္လို လုပ္ႏိုင္ မလဲ ဆို တာ သတိပ႒ာန္ အပိုင္း က်ရင္ အေသးစိတ္ ရွင္းျပေပးမယ္၊

အကုသိုလ္စိတ္ေတြ နဲႏိုင္သမွ် နဲျပီး ကုသိုလ္စိတ္ေတြနဲ ့ အျမဲ ေနႏိုင္ၾကပါေစ၊

ဒြါရ-၆(အခံဓာတ္) အာ႐ုံ -၆(အတိုက္ဓာတ္) ဝိညာဏ္-၆(အပြင္႕ဓာတ္)

စကၡဳ ဓာတ္     ႐ူပဓာတ္     စကၡဳ ဝိညာဏဓာတ္

ေသာတဓာတ္         သဒၵဓာတ္   ေသာတ ဝိညာဏဓာတ္

ဃာနဓာတ္    ဂႏၶဓာတ္    ဃာန ဝိညာဏဓာတ္

ဇိဝွာ ဓာတ္          ရသဓာတ္   ဇိဝွာ ဝိညာဏဓာတ္

ကာယ ဓာတ္    ေဖာ႒ဗၺဓာတ္    ကာယ ဝိညာဏဓာတ္

မေနာဓာတ္         ဓမၼဓာတ္     မေနာ ဝိညာဏဓာတ္

ဤဓမၼစာမ်က္ႏွာမွ အဘိဓမၼာဆိုင္ရာေမးခြန္းမ်ားအတြက္ေလ့လာထားရန္၊

ဒီအပိုင္းက ေနာက္သတိပ႒ာန္က်င့္ရင္ အရမ္းအက်ိဳးရလိမ့္မယ္၊

(၁) သတိမမူဂူမျမင္ဆိုတဲ ့စကားကို ရွင္းျပပါ၊

(၂) ျမင္သိစိတ္ျဖစ္ရန္လိုအပ္ခ်က္ ၄ ခ်က္ေဖာ္ျပပါ၊

(၃)ၾကားသိစိတ္ ျဖစ္ရန္လိုအပ္ခ်က္ ၄ ခ်က္ေဖာ္ျပပါ၊

(၄) ရသာသိစိတ္ျဖစ္ရန္လိုအပ္ခ်က္ ၄ ခ်က္ေဖာ္ျပပါ၊

(၅)အနံ ့သိစိတ္ ျဖစ္ရန္လိုအပ္ခ်က္ ၄ ခ်က္ေဖာ္ျပပါ၊

(၆)ထိသိစိတ္ျဖစ္ရန္လိုအပ္ခ်က္ ၄ ခ်က္ေဖာ္ျပပါ၊

(၇)ေတြးႀကံစိတ္ကူးစိတ္ျဖစ္ရန္လိုအပ္ခ်က္ ၄ ခ်က္ေဖာ္ျပပါ၊

(၈)ေလာဘ၊ေဒါသစိတ္မ်ား နဲႏိုင္သမွ်နည္းေအာင္ ဘာလုပ္ၾကရမလဲ၊

 

 

 

 
More Articles...