Donation
Visitors
Top 52:
Unknown flag 88687 Unknown
United States flag 4036 United States
Ukraine flag 216 Ukraine
Russian Federation flag 106 Russian Federation
India flag 101 India
Myanmar flag 91 Myanmar
France flag 58 France
Israel flag 51 Israel
Japan flag 46 Japan
Germany flag 35 Germany
Romania flag 26 Romania
Netherlands flag 23 Netherlands
Hong Kong flag 22 Hong Kong
Singapore flag 22 Singapore
Thailand flag 20 Thailand
Australia flag 18 Australia
Canada flag 18 Canada
Tokelau flag 17 Tokelau
Bangladesh flag 15 Bangladesh
Malaysia flag 14 Malaysia
Poland flag 11 Poland
United Kingdom flag 11 United Kingdom
Brazil flag 10 Brazil
China flag 10 China
South Africa flag 10 South Africa
Algeria flag 9 Algeria
Indonesia flag 8 Indonesia
Sweden flag 7 Sweden
Belgium flag 4 Belgium
New Zealand flag 4 New Zealand
Serbia flag 4 Serbia
Portugal flag 3 Portugal
Taiwan flag 3 Taiwan
Bosnia Hercegovina flag 2 Bosnia Hercegovina
Ireland flag 2 Ireland
Morocco flag 2 Morocco
Spain flag 2 Spain
Sri Lanka flag 2 Sri Lanka
Vietnam flag 2 Vietnam
Angola flag 1 Angola
Bahrain flag 1 Bahrain
Czech Republic flag 1 Czech Republic
Former Soviet Union flag 1 Former Soviet Union
Hungary flag 1 Hungary
Italy flag 1 Italy
Jersey flag 1 Jersey
Mexico flag 1 Mexico
Montenegro flag 1 Montenegro
Nepal flag 1 Nepal
Norway flag 1 Norway
Philippines flag 1 Philippines
Slovak Republic flag 1 Slovak Republic
93741 visits from 52 countries
Total Hits
Content View Hits : 1530936

ဓမၼစာမ်က္ႏွာ (၅) အပိုင္း၂

PLEASE CLICK SAYADAW PICTURE FOR DETAIL.

 

 

သီလ နဲ ့သီလမဂၢင္ ၃ ပါး

သီလ

သတၱဝါတို ့၏သႏၱာန္မွာ ကိေလသာ အပူမီးဟူသမွ် ၿငိမ္းေအးေစတတ္ေသာေၾကာင့္ သီလဟုေခၚဆို၏၊

ငါးပါးသီလေဆာက္တည္ျခင္း

(အၿမဲရွိအပ္၊မက်ိဳးေအာင္အေလးျပဳအပ္၊အရိယာတို ့ႏွစ္သက္ေသာ၊အိမ္ေထာင္ရွင္ လူတိုင္းေစာင္းထိန္းအပ္ေသာသီလျဖစ္တယ္)

(၁) ပါဏာတိပါတ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊

(၂)အဒိႏၷာဒါန ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊

(၃)ကာေမသုမိစၦာစာရ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊

(၄)မုသာဝါဒ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊

(၅)သူရာေမရယ မဇၨပၸမာဒ႒ာနာ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊

အနက္အဓိပၸါယ္

ပါဏာတိပါတ = သူမ်ားအသက္ကိုသတ္ျခင္း၊

အဒိႏၷာဒါန = သူ ့ဥစၥာကို ခိုးယူျခင္း၊

ကာေမသုမိစၦာစာရ = မိမိမပိုင္ေသာ ဝတၳဳကာမတို ့၌မွားယြင္းေဖာက္ျပန္စြာ က်င့္ျခင္း၊

မုသာဝါဒ =မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုျခင္း

ပိသုဏဝါစာ = ကုန္းတိုက္စကားေျပာဆိုျခင္း၊

ဖရုသဝါစာ = ၾကမ္းတမ္း ယုတ္မာတိုင္းထြာ ဆဲေရးျခင္း၊

သမၹပၸလာပဝါစာ= အက်ိဳးမရွိ အႏွစ္မရွိ သိမ္ဖ်င္းေသာစကားကိုေျပာဆိုျခင္း၊

သူရာေမရယ မဇၨပၸမာဒ႒ာနာ = မူးရစ္ေစတတ္ေသာ ေသရည္ကိုေသာက္စားျခင္း

ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ = ေရွာင္ၾကည္ရေၾကာင္းေကာင္းျမတ္ေသာသိကၡာပုဒ္ကို

သမာဒိယာမိ၊=ေကာင္းစြာက်င့္သံုး ခံယူေဆာက္တည္ပါ၏၊

အာဇီဝ႒မကသီလ

အသက္ေမြးစီးပြားရွာမႈတြင္ ရွစ္ခုေျမာက္ရွိေသာသီလ

အာဇီဝ+ အ႒မ + က = အသက္ေမြးမႈ + ရွစ္ခုေျမာက္ + ရွိေသာ

(၄) ဝါစာ ၄ မ်ိဳးစလံုးေစာင့္စည္းျခင္း၊

ဒီသီလကို တၾကိမ္ေဆာက္တည္ၿပီးလွ်င္ သီလမပ်က္သမွ် တည္၏၊

သီလေဆာက္တည္ဆိုတာ သီလမဂၢင္ ၃ ပါး အက်င့္ပါဘဲ

ကာယဒုစရုိက္ ၃ ပါးကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း အသက္ေမြးမႈႏွင့္ပတ္သက္ျခင္းမရွိလွ်င္ သမၼာ ကမၼႏ ၠ ( သမၼာ = ေကာင္းေသာ ကမၼႏ ၠ= အလုပ္အကိုင္)

(၁) ပါဏာတိပါတ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊

(၂)အဒိႏၷာဒါန ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊

(၃)ကာေမသုမိစၦာစာရ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊

ႏွင္ ့(၅) သူရာေမရယ မဇၨပၸမာဒ႒ာနာ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊

ဝစီဒုစရုိက္ ၄ ပါးကိုေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း အသက္ေမြးမႈႏွင့္ပတ္သက္ျခင္းမရွိလွ်င္ သမၼာဝါစာ ( သမၼာ= ေကာင္းေသာ ဝါစာ= စကား)

(၄)မုသာဝါဒ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊

ကာယဒုစရုိက္၃ပါး ႏွင့္ ဝစီဒုစရုိက္၄ပါး ကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း အသက္ေမြးမႈႏွင့္ ပတ္သက္ျခင္းရွိလွ်င္ သမၼာအာဇီဝ

သမၼာ ကမၼႏ ၠ သမၼာဝါစာ သမၼာအာဇီဝ

ရွစ္ပါးသီလေဆာက္တည္ပံု

(၁) ပါဏာတိပါတ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊

(၂)အဒိႏၷာဒါန ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊

(၃)အျဗဟၼစရိယာ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊

(၄)မုသာဝါဒ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊

(၅)သူရာေမရယ မဇၨပၸမာဒ႒ာနာ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊

(၆) ဝိကာလေဘာဇန ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊

(ရ) နစၥ ဂီတ ဝါဒိတ ဝိသူက ဒႆန မာလာဂႏၶ ဝိေလပန ဓာရဏ မ႑န ဝိဘူသန႒ာနာ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊

(၈) ဥစၥာသယနမဟာသယနာ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊

အနက္အဓိပၸါယ္

(၁)(၂)(၄)(၅) တို ့သည္ ငါးပါးသီလႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္သည္၊

(၃) အျဗဟၼစရိယာ=မျမတ္ေသာအက်င့္= ေမထုန္အက်င့္= မိန္းမေယာက္်ား ႏွစ္ဦးသားတို ့၏ ေပ်ာ္ျမဴးေပါင္းဆက္ဆက္ဆံျခင္း၊

ေမထုန္အက်င့္ သည္လူ ့ဘဝ၊နတ္ျပည္၊တိရ ိစၦာန္မ်ားတြင္ရွိ၏၊ ဤအက်င့္ကိုမစြန္ ့ႏိုင္သေရြ ့သံသရာဆင္းရဲ၌ သဝဲလည္လည္ခံစားေနရမည္သာျဖစ္ပါသည္၊ ဆင္းရဲျခင္းဟူသမွ်သည္ ဤအက်င့္ကို မေရွာင္ႏိုင္မႈမွစ၍ျဖစ္ေလသည္၊

အျဗဟၼစရိယာငါးပါးသီလကိုေစာင့္ထိမ္း၍လည္းရ၏၊

(၆) ဝိကာလေဘာဇန =ေနလြဲညစာစားျခင္း

(ရ) နစၥ ဂီတ ဝါဒိတ ဝိသူက ဒႆန မာလာဂႏၶ ဝိေလပန ဓာရဏ မ႑န ဝိဘူသန႒ာနာ = ကျခင္း၊သီဆိုျခင္း၊တီးမႈတ္ျခင္း၊သာသနာ၏ဆန္ ့က်င္ဖက္ျဖစ္ေသာ ၾကည့္ရႈျခင္း၊နားေထာင္ျခင္း၊ပန္းပန္ျခင္း၊နံ ့သာလိမ္းျခယ္ျခင္း၊

(၈) ဥစၥာသယနမဟာသယနာ = ျမင့္ျမတ္ေသာေနရာတြင္ အိပ္ျခင္း၊ေနထိုင္ျခင္း၊

ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ = ေရွာင္ၾကည္ရေၾကာင္းေကာင္းျမတ္ေသာသိကၡာပုဒ္ကို

သမာဒိယာမိ၊=ေကာင္းစြာက်င့္သံုး ခံယူေဆာက္တည္ပါ၏၊

ကိုးပါးသီလ

(၁) မွ (၈) အထိ ၈ ပါးသီလႏွင့္တူသည္၊

(၉) ယထာဗလံ ေမတၱာသဟဂေတန ေစတသာ သဗၺဝႏၠံ ေလာကံ ဖရိတြာဝိဟရာမိ၊

အနက္

စြမ္းႏိုင္သေလာက္ ေမတၱာႏွင့္ စိတ္ျဖင့္ အလံုးစံုေသာ သတၱဝါ အေပါင္းရွိေသာ သတၱေလာကကို ပ်ံ ့ႏံွ ့ေစ၍ ေနပါအံ့၊

ဆယ္ပါးသီလ

(၁) မွ (၉) အထိ ၉ ပါးသီလႏွင့္တူသည္၊

(၁၀)ဇာတရူပရဇတပဋိဂၢဟဏာ ေဝရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊

အနက္

ေရႊေငြကို ကိုင္ျခင္း၊ခံယူျခင္း၊ စီမံျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏၊

သီလကိုဆင္ျခင္ပါ

သီလယူၿပီးရင္ မိမိသႏၠာန္၌ရွိေသာ သူေတာ္ေကာင္းတရား ခုနစ္ပါးျဖစ္တဲ့ သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ ပညာ၊ ဟီရိ (အရွက္)၊ ၾသတၱပၸ (အေၾကာက္) နဲ ့ဘုရားဂုဏ္၊ တရားဂုဏ္၊ သံဃာဂုဏ္ကို ေအာင့္ေမ့ဆင္ျခင္ပါ၊

ရခဲလွေသာလူ ့ဘဝ၊ၾကံဳခဲလွတဲ ့သာသနာေတာ္ၾကီးနဲ ့ၾကံဳေနခိုက္မွာ သီလပါရမီျဖည့္ၾကစမ္းပါ၊ေစာင့္ႏိုင္သမွ် တမိနစ္ရရ၊ တရက္ရရ အက်ိဳးမ်ားပါတယ္၊

သီလသည္အဆင္းမရွိေသာ္လည္း သီလရွိသူကို လွပေစသည္၊

သီလသည္ အနံ ့မရွိေသာ္လည္း သီလ၏ရနံ ့သည္ပန္းရနံ ့အမ်ိဳးမ်ိဳးတို ့ထက္ပိုမို ေမႊးႀကိဳင္၍နတ္ျပည္တို ့၌ ျပန္ ့ႏွ ံ့သည္၊

သီလရွိေသာသူေတာ္ေကာင္းတို ့၏ဂုဏ္သတင္းသည္ အရပ္မ်က္ႏွာအားလံုးကို ေမႊးႀကိဳင္ေစ၏၊

အျဗဟၼစရိယ သီလပါရမီျဖည့္ခဲ ့သူမ်ား

ဘုရားေလာင္းႏွင့္ယေသာဓရာ အေလာင္းတို ့သည္ ဥဒယဘဒၵမင္းသားႏွင့္ ဥဒယ ဘဒၵမင္းသမီးဘဝကကာမဂုဏ္၌စိတ္မညြတ္ဘဲ အျဗဟၼစရိယကို ပကတိျဖဴစင္ေသာ ေမတၱာျဖင့္သာ အသက္ထက္ဆံုးေစာင့္စည္းေနထိုင္ခဲ့ၾကတယ္။

ဘဒၵါကာပိလာနီ ႏွင့္ရွင္မဟာကႆပ အေလာင္း ပိပၸလိလုလင္သည္ ဇနီးေမာင္ႏွ ံဘဝေရာက္ေသာ္လည္း ကာမဂုဏ္ဆက္ဆံမႈျဖင့္ မေပါင္းသင္းဘဲ သန္ ့ရွင္းေသာ ေမာင္ႏွမစိတ္ျဖင့္ ေနထိုင္ခဲ ့ၾကတယ္၊

ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ကီကီမင္းႀကီးရဲ ့သမီးေတာ္ ( ၇ ) ပါး ျဖစ္တဲ့

ေခမာေထရီအေလာင္း

ဥပၸလဝဏ္အေလာင္း

ပဋာစာရီ အေလာင္း

ကု႑လေကသာအေလာင္း

ကိသာေဂါတမီအေလာင္း

ဓမၼဒိႏၷာအေလာင္း

ဝိသာခါအေလာင္း တို ့သည္ ငယ္ရြယ္စဥ္ကပင္ အျဗဟၼစရိယသိကၡာပုဒ္ကို ေစာင့္သံုးလ်က္အသက္ထက္ဆံုးေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္၊

အျဗဟၼစရိယအက်င့္သည္ သူေတာ္ေကာင္းတို ့ျမင့္ျမတ္သူတို ့၏အက်င့္သာျဖစ္သည္၊

သိၾကားမင္းကရွစ္ခိုးရသူ

သိၾကားမင္းက အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာလွည့္လည္ရွိခိုးေနသည္ကိုျမင္ေသာအခါ မာတလိ နတ္သားက ”အရွင္သိၾကားမင္း- အဘယ္သူကိုရွိခိုးပါသနည္း”လို ့ေမးျမန္းရာ သိၾကား မင္းက” အၾကင္လူတို ့သည္ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို ျပဳေလ့ရွိကုန္၏၊ သီလႏွင့္လည္း ျပည့္စံုၾကကုန္၏၊ ရတနာသံုးရပ္ကိုလည္း ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကကုန္၏၊ တရားသျဖင့္ သားမယားကိုေမြးျမဴၾကကုန္၏၊ ထိုသူတို ့ကိုငါရွိခိုးပါ၏” ဟုေျဖၾကားသတဲ ့၊

ဒုစရုိက္ ၁၀ ပါး

ကာယကံဒုစရုိက္ ၃ ပါး

ပါဏာတိပါတ

သူမ်ားအသက္ကိုသတ္ျခင္း၊

ေဒါသ

အဒိႏၷာဒါန

သူ ့ဥစၥာကို ခိုးယူျခင္း၊

ေလာဘ+ေဒါသ

ကာေမသုမိစၦာစာရ

မိမိမပိုင္ေသာ ဝတၳဳကာမတို ့၌ မွားယြင္းေဖာက္ျပန္က်ဳးလြန္ျခင္း၊

ေလာဘ








ဝစီကံ ဒုစရုိက္ ၄ ပါး

မုသာဝါဒ

လိမ္ညာေျပာဆိုျခင္း

ေလာဘ+ေဒါသ

ပိသုဏဝါစာ

ကုန္းတိုက္စကားေျပာဆိုျခင္း၊

ေလာဘ+ေဒါသ

ဖရုသဝါစာ

ၾကမ္းတမ္းယုတ္မာတိုင္းထြာ ဆဲျခင္း၊

ေဒါသ

သမၹပၸလာပဝါစာ

အက်ိဳးမရွိ အႏွစ္မရွိ သိမ္ဖ်င္းေသာ စကားကိုေျပာဆိုျခင္း၊

ေလာဘ+ေဒါသ

သူရာေမရယ မဇၨပၸမာဒ႒ာနာ = မူးရစ္ေစတတ္ေသာ ေသရည္ကိုေသာက္စားျခင္း

မေနာကံ ဒုစရုိက္၃ ပါး

အဘိဇၥ်ာ

သူတပါး၏စည္းစိမ္ကို မတရားရယူလိုမႈ၊

ေလာဘ

ဗ်ာပါဒ

သူတစ္ပါးပ်က္စီးေသေၾကရန္ ႀကံစည္မႈ၊

ေဒါသ

၁၀

မိစၦာဒိ႒ိ

အယူမွားမႈ၊

ေလာဘ

(သုစရုိက္ ၁၀ ပါး)

ဒုစရုိက္ ၁၀ ပါးကို ဝိရတိ ေရွာင္ၾကဥ္ရင္ သုစရုိက္ ၁၀ ပါးဘဲေပါ ့၊

ကာယကံ သုစရုိက္ ၃ ပါး

ပါဏာတိပါတဝိရတိ

သူမ်ားအသက္ကိုသတ္ျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း

သီလသိကၡာ

အဒိႏၷာဒါနဝိရတိ

သူ ့ဥစၥာကို ခိုးယူျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း

သီလသိကၡာ

ကာေမသုမိစၦာစာရဝိရတိ

မိမိမပိုင္ေသာ ဝတၳဳကာမတို ့၌ မွားယြင္း ေဖာက္ျပန္က်ဳးလြန္ျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း

သီလသိကၡာ







ဝစီကံ သုစရုိက္ ၄ ပါး

မုသာဝါဒဝိရတိ

လိမ္ညာေျပာဆိုျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း

သီလသိကၡာ

ပိသုဏဝါစာဝိရတိ

ကုန္းတိုက္ေျပာဆိုျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း

သီလသိကၡာ

ဖရုသဝါစာဝိရတိ

ၾကမ္းတမ္းယုတ္မာဆဲျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း

သီလသိကၡာ

သမၹပၸလာပဝါစာဝိရတိ

အက်ိဳးမရွိ အႏွစ္မရွိ သိမ္ဖ်င္းေသာ စကားကိုေျပာဆိုျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း

သီလသိကၡာ

မေနာကံ သုစရုိက္ ၃ ပါး

အနဘိဇၥ်ာ

သူတပါး၏စည္းစိမ္ကို မတ ရားရယူလိုမႈမွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း

သမာဓိသိကၡာ(အေလာဘ)

အဗ်ာပါဒ

သူတစ္ပါးပ်က္စီးေသေၾကရန္ ႀကံစည္မႈ မွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း

သမာဓိသိကၡာ (အေဒါသ)

၁၀

သမာဒိ႒ိ

အယူမွန္ျခင္း၊

ပညာသိကၡာ (အေမာဟ)

ပုညၾကိယ ဝတၳဳ (၁၀) ပါး

အက်ဥ္းခ်ံဴးရင္ ဒါန၊သီလ၊ဘာဝနာ ပါပဲ။

ဒါနမွာ ၃ မ်ိဴး

(၁) ဒါန= မိမိ၏ပစၥည္းဥစၥာကို လႈဒန္းေပးကမ္းမႈ၊

(၂)ပတၱိဒါန= မိမိရေသာ ကုသိုလ္ကို အမွ်ေပးေဝမႈ၊

(၃)ပတၱာႏုေမာဒန=သူတပါးေပးေဝေသာ ကုသိုလ္ကို ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ သာဓုေခၚမႈ၊

သီလ မွာ ၃ မ်ိဴး

(၄) သီလ= ၅ ပါး၊၈ ပါး၊၁၀ ပါး စေသာ သီလတို ့ကို ေဆာက္တည္မႈ၊

(၅) အပစာယန= အသက္၊သိကၡာ၊ဂုဏ္ၾကီးျမင့္ေသာသူတို ့အား ရုိေသမႈ၊

(၆)ေဝယ်ာဝစၥ= ရတနာသံုးပါး၊မိဘဆရာ တို ့၏ အမႈကိစၥမ်ားႏွင့္ ကုသိုလ္ေရးကိစၥမ်ားတြင္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္မႈ၊

ဘာဝနာ မွာ ၄ မ်ိဴး

(၇)ဘာဝနာ= သမထ ႏွင့္ ဝိပႆနာ ဘာဝနာ စီးျဖန္းမႈ၊

(၈) ဓမၼႆဝန=သူေတာ္ေကာင္းတရားကိုနာၾကားျခင္း၊

(၉)ဓမၼေဒသနာ=လာဘ္လာဘကို မငဲ့ဘဲ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို ေဟာၾကားမႈ၊

(၁၀) ဒိ႒ိဇုကမၼ= အယူေျဖာင့္မွန္စြာ ယူမႈ၊

ဤဓမၼစာမ်က္ႏွာမွ အဘိဓမၼာဆိုင္ရာေမးခြန္းမ်ားအတြက္ေလ့လာထားရန္၊

၁)၅ ပါးသီလ၊၈ ပါးသီလ၊၁၀ ပါးသီလကိုရွင္းျပပါ၊

၂)သီလမဂၢင္ ၃ ပါး ကို ရွင္းျပပါ၊

၃)ဒုစရုိက္ ၁၀ ပါး ေရးျပ၍ အဘယ္ေၾကာင့္ထုိဒုစရုိက္မ်ားကို က်ဳးလြန္မိရပါသနည္း၊

၄)သုစရုိက္ ၁၀ ပါး ကို ကာယ၊ဝစီ၊မေနာကံသုစရုိက္မ်ားျဖင့္ခြဲျခားေရးျပပါ၊

၅)ပုညႀကိယာ ဝတၳဳ ၁၀ ပါးကို ဒါန၊သီလ၊ဘာဝနာ ျဖင့္ တြဲ၍ခြဲ၍ရွင္းျပပါ၊

 

 

ဓမၼစာမ်က္ႏွာ (၅) အပိုင္း ၁

PLEASE CLICK SAYADAW PICTURE FOR DETAIL.

 

 

ရခဲဒုလႅဘာ ၾကံဳၾကိဳက္ခါဝယ္ အိုနာေသေဘးမေရာက္ေသးမွီ မေႏွးလ်င္စြာ ကိုယ့္ေနာက္ပါမည့္ ဆယ္ျဖာပုည ျပဳလုပ္ၾကဖို ့ဗုဒၶဘုရားဆံုးမသြားသည္ တို ့မ်ားသံေဝယူဖို ့တည္း၊

ဝနဝါသီအရွင္ဝါေသ႒ာဘိဝံသ













 

 

ဝနဝါသီ ေဥယ်ဓမၼသာမိေထရ္(မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရား)

ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ ဆိုရုံနဲ ့ေအာင္ျမင္ျပီလား လို ့ေမးၾကတယ္၊

ဗိုလ္ ၅ ပါးနဲ ့သရဏဂံု ပြားရမယ္၊


 
(၁)သဒၶါဗိုလ္၊ (၂)ဝီရိယဗိုလ္၊  (၃)သတိဗိုလ္ (၄)သမာဓိဗိုလ္၊ (၅) ပညာဗိုလ္

သဒၶါ၊-- ဝီရိယ -- -သတိ----- သမာဓိ  -- ပညာ

        (သရဏဂံု)          သတိ

 

                 ဝီရိယ                   သမာဓိ

 သဒၶါ၊                                                 ပညာ

 

သရဏဂံုပြားတာနဲ ့ကမၼ႒ာန္း ထိုင္တာအတူတူေပါ့၊

ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ ၊ပြားေတာ့ဘုရားဂုဏ္၊ တစ္ဂုဏ္ဂုဏ္နဲ ့စိတ္ႏွစ္ထားရမွာ၊ ကမၼ႒ာန္းက်ေတာ့ ဗုဒၶါႏုႆတိ ကမၼ႒ာန္းေပါ့၊

ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ ၊ပြားေတာ့တရားဂုဏ္၊ ကမၼ႒ာန္းနည္း ၄၀၊ ဘာဘဲပြားပြားဓမၼနယ္ကမလြတ္ပါဘူး၊ စားေတာ့စားတယ္၊သြားေတာ့သြားတယ္၊လာေတာ့လာတယ္၊အိမ္ေထာင္သားေမြးရင္းကမွတ္ရတဲ့ ကိုယ္လုပ္တာကိုယ္သိေအာင္၊ သတိနဲ ့ၾကည့္ေနရတဲ့တရားႏွလံုးသြင္း  ဆင္ျခင္ၿပီး အပၸမာဒသတိနဲ ့ေနတာကိုေခၚတယ္၊

သံဃံသရဏံ ဂစၦာမိ ၊ပြားေတာ့သံဃာဂုဏ္၊ တစ္ဂုဏ္ဂုဏ္ထဲ  စိတ္ႏွစ္စိတ္ပစ္သြင္းထားရမွာ၊ ကမၼ႒ာန္းက်ေတာ့ သံဃာႏုႆတိ ကမၼ႒ာန္းေပါ့၊

ရွင္းရွင္းေျပာျပရရင္

 တျခားအာရုံထဲသြားေနတဲ့စိတ္ကို ဘုရားအာရု ံ၊တရားအာရုံ၊ သံဃာအာရုံထဲေျပာင္း   ပို ့ထားဘို ့ဘဲ၊

စိတ္နဲ ့ကိုယ္ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္မွာခ်ိန္ေပးၿပီးစံုတြဲအလုပ္လုပ္ေနေစဘို ့ဘဲ၊

 

 သဒၶါ၊                                                 ပညာ

 
သဒၶါ နဲ ့ပညာ ညီရတယ္၊ သဒၶါလြန္ေတာ့ ရာဂ၊ပညာလြန္ေတာ ့မာန တဲ့၊ဒါ ့ေၾကာင့္ သဒၶါ နဲ ့ပညာခ်ိန္ခြင္လွ်ာညီေစရမယ္၊

သဒၶါရွိေပမယ့္ ပညာရွိဘို ့က်ေတာ့ ျဖည့္မွျပည့္တာမ်ိဳး၊ ဒါ့ေၾကာင့္ သဒၶါ ပါရမီရယ္ လို ့မဆို၊ ပညာပါရမီလို ့သာ ဆိုထားတယ္။ က်င့္မွျဖည့္မွ ျပည့္လို ့ပါရမီလို ့ဆိုတာ၊

ပညာရွိလွ်င္ေတာ့ သတိေလးနဲ ့လမ္းရွင္းေပးလိုက္ရုံနဲ ့ေရွ ့ျမင္ကြင္းလင္းသြားေရာေပါ့၊ ရွင္းေတာ့ ထင္းထင္းၾကီးေပၚလာလို ့မာန္မဝင္သာ၊သဒၶါပါရမွာကိုး၊

ပညာဆိုတာအားလံုးသိသင့္တာႀကီးဘဲ၊မသိသင့္တာမရွိဘူး၊မလုပ္သင့္တာဘဲရွိတာ၊

 

ပညာသိနဲ ့သညာသိ ဘယ္လိုခြဲလဲ၊

ပညာဆိုတာက အရာဝတၳဳတစ္ခုကို ေရွ ့မွာကိုင္ၿပီးထိုင္ၾကည့္ေနသလို၊ သညာဆိုတာက ကိုယ္တိုင္မျမင္ဘူးဘဲနဲ ့ သူေျပာလူေျပာအတိုင္းလိုက္ေျပာေနတာမ်ိဳး၊

ပညာ ဆိုတာ ကြဲကြဲျပားျပားသိတာ၊ သံုးမ်ိဳးရွိတယ္။

သုတသိ = အၾကားသိ = သူမ်ားေျပာလို ့သိတာ၊ ကိုယ္ပိုင္ပညာမဟုတ္ဘူး၊

စိႏၱသိ = သုတကိုကိုင္ ကိုယ္တိုင္ဉာဏ္နဲ ့ႏႈိက္ေတြးလိႈက္ေတြးတာမ်ိဳးမို ့ဖက္ စပ္ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ ဘဲရွိေသးတယ္၊ တစ္ကိုယ္တည္းပိုင္မဆိုႏိုင္ေသးဘူး၊

ဘာဝနမယသိ = ကိုယ္ခႏၶာအရင္းတည္၊ ဓမၼသရဏံဂံုကို သတိနဲ ့တြဲၿပီး ရႈၾကည့္ရာကေပၚထြက္လာတဲ့ ဘာဝနမယ အသိမ်ိဳးက်မွ ကိုယ္ပိုင္ပညာဆိုရတယ္၊

တရားဉာဏ္ပြင့္တာနဲ ့ဘုရားဉာဏ္၊သံဃာဉာဏ္ ပါ ပြင့္လိုက္လာလို ့ မိမိခႏၶာၾကား ဉာဏ္က်က္စား မိတာနဲ ့ကိုယ္ပိုင္သိတဲ့ပညာအစစ္ဆိုရတယ္၊

ပညာ သံုးမ်ိဳးထဲမွာ အျမတ္ဆံုးျဖစ္တဲ ့ပညာစစ္ရွိသြားရင္ သဒၶါစစ္ရသြားတာဘဲ။

ပံုျပင္ေလးတခုေျပာျပမယ္၊

သီဟိုဠ္(သီရိလကၤာ)ေခတ္က၊ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအၿမဲဝတ္အျဖစ္နဲ ့ဘုရားရင္ျပင္ ေတာ္မွာ တံျမက္စည္းလွည္းတယ္၊လွည္းၿပီးတိုင္းလည္းသူလွည္းထားလို ့သန္ ့ျပန္ ့ေန တဲ့ရင္ျပင္ေတာ္ၾကည့္ ပီတိ တဖြားဖြားနဲ ့ဘုရားေရွ ့ေျခစံုရပ္ၿပီး၊ဂုဏ္ေတာ္ပြားေလ ့ရွိ တယ္၊

သူဒီလိုစ်ာန္ကုသိုလ္လုပ္ေနတာၾကည့္ၿပီး၊ မာရ္နတ္ကမ်က္စိေနာက္လာတယ္၊ သူက တံျမက္စည္း လွည္းၿပီးတိုင္း ေမ်ာက္ေယာင္ေဆာင္ၿပီးသန္ ့ေနတဲ ့ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ အမႈိုက္ေတြျပန္ ့ေနေအာင္လိုက္ ေႏွာက္ယွက္၊ ရဟန္းကစိတ္မဆိုး၊တိုးၿပီဘဲလွည္းသတဲ့၊ ေနာက္ရက္က်ေတာ့ ႏြားေယာင္ေဆာင္ေခ်း ပါ၊ေနာက္ရက္က်ေတာ့ လူေယာင္ေဆာင္ၿပီးဖင္တြန္းသြားျပန္၊ ရဟန္းရဲ ့သတိဈာန္ ဉာဏ္ဝင္ေနတဲ့ စိတ္ကေလး မခံခ်င္လာေအာင္ေပါ့၊ ရဟန္းကလဲစိတ္မဆိုး၊စိတ္မဆိုးလို ့သတိ မပ်က္၊ သတိမပ်က္ေတာ့ ဒါအဖ်က္ဆိုတာရိပ္မိသြား၊ စစ္ေတာ့ေပၚ၊ ေပၚေတာ့ မာရ္နတ္ဆိုတာ ဘုရားရွင္ ကိုသက္ရွိမွီထားတာ၊မျမင္ဘူးလို ့ဖန္ဆင္းျပပါေပါ ့၊ သည္ေတာ့မာရ္နတ္က ဖန္ဆင္းျပ၊ ဘုရားအသြင္ျမင္ရတာနဲ ့ရဟန္းမွာ ပီတိေတြတိုး၊ ဂုဏ္ေတာ္အေပၚ အသိနဲ ့တိုးတိုးၿပီး အာရုံပြားလိုက္ တာ ရုပ္နာမ္ကြဲ၊ ေၾကာင္းက်ိဳးသိ၊ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ႏႈန္းနဲ ့ျဗဳန္းဆို ရဟန္းကိစၥၿပီးသြားဆိုဘဲ၊

သိေစလိုရင္းက အသိနဲ ့အရွိအေပၚမွာ တင္ပြားေနဖို ့ကိုေျပာျပေနတာ၊ တံျမက္စည္း လွည္းတာကို သိေစခ်င္တာမဟုတ္ဘူး၊

ဘာမဆို ယုတ္တာဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ ျမတ္တာဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ္လုပ္သမွ် အရွိ ကိုယ္ပိုင္စိတ္နဲ ့သိခြင့္ရေအာင္ အထိေပၚ သတိတင္ ဆင္ျခင္စိတ္နဲ ့ခံစားၾကည္ ့ေနဘို ့ဘဲ၊ သူ ့ဟာသူ ယုတ္ခ်င္ယုတ္၊ျမတ္ခ်င္ျမတ္ သတိမ်က္ေျချပတ္မခံဘဲ ျမင္တိုင္း၊ၾကားတိုင္း၊ သရဏဂံု ပြားၾကည့္၊တခ်က္မဟုတ္၊ အခ်က္ခ်က္ပြား ရမယ္၊သရဏဂံုသတၱိက အာသေဝါတရား ေလးပါးကိုကုန္ခန္းေျခာက္ေသြ ့ေစတယ္၊ တခ်က္ပြားရင္ရွိသမွ် ကိေလသာ ေနစရာမရွိျဖစ္ရတယ္၊ သရဏဂံုတခ်က္ကိုင္ရင္ ကိုယ့္စိတ္လည္း တစ္ခ်က္ပိုင္သြားၿပီ၊ သရဏဂံုတခ်က္ထိေရာ စိတ္ကလည္းတစ္ခ်က္သိေနေရာ၊ ေနာက္ဆံုးသီလ၊သမာဓိ၊ပညာေတြျပည့္စံုၿပီး ဘာကိုမွမလိုခ်င္ေတာ့တဲ ့ရဟႏၱာ လိုေလေသး မရွိျပည့္စံုေနတဲ ့ဘဝကို ေရာက္ႏိုင္တယ္၊

သရဏဂုံက ပဲခူးဆားဘဲ၊ သူမပါရင္ ဘာမွခရီးမေရာက္ဘူး၊ရတနာ ၃ ပါးကိုသာရုိေသ၊ေစလိုရာေစလို ့ရတယ္၊

သရဏဂံု နဲ ့ေလ့က်င့္ေပးေနတာက သီလ၊

အကယ္၍မ်ားအသက္နဲ ့သီလပ်က္စရာ ႏွစ္မ်ိဳးၿပိဳင္လာမယ္ဆိုရင္ အသက္ကိုသာ ဇြတ္မွိတ္ လႊတ္လိုက္၊ သီလကိုေတာ့မရရေအာင္တြယ္ထား၊ဘာေၾကာင့္လဲဆို လူျဖစ္တံုးသာ က်င့္ခြင့္ရတဲ့အက်င့္မ်ိဳးမို ့ဒီအက်င့္ပ်က္သြားရင္ ဆယ္သက္မက ဆံုးရႈံးရတတ္လြန္းလို ့ပါ၊

လူက်င့္ကိုတာဝန္ခံတာကသီလ၊ သီလကိုတာဝန္ခံတာက သရဏဂံု၊ သရဏဂံု သတိ ကင္းေနရင္ လူစိတ္ကင္းၿပီး ကာယကံ၊ဝစီကံ၊မေနာကံအမွားေတြ ေစာ္ကားမိမွာ အမွန္ဘဲ၊ လူျပည္ေရာက္ရက္နဲ ့လူစိတ္ကင္းရင္ လူျဖစ္ရႈံးျပန္ရမွာေပါ့၊

သရဏဂံုနဲ ့သီလကို အသက္ထက္အေရးထားၿပီးသတိိိနဲ ့ေစာင့္ထိမ္းရင္မဂ္တံခါး၊ ဖိုလ္တံခါး၊နိဗၺာန္ တံခါး  ေရာက္ႏိုင္တယ္၊သီလ၊သမာဓိ၊ပညာဆိုတဲ ့သိကၡာသံုးရပ္ကို သရဏဂံုနဲ ့ပိုင္းပိုင္းၿပီးတက္သြား၊

ဂုဏ္ေတာ္မ်ား

ဘုရားဂုဏ္ေတာ္

(၁) အရဟ = ကိေလသာကင္းစင္ေတာ္မူေသာ၊

ဆိတ္ကြယ္ရာတြင္မေကာင္းမႈကိုျပဳေတာ္မမူေသာ၊

လူနတ္ျဗဟၼာသတၱဝါတို ့၏ပူေဇာ္အထူးကိုခံေတာ္မူထိုက္ေသာျမတ္စြာဘုရား

(၂) သမၼာသမၺဳေဒၶာ= သိစရာအားလံုးတို ့ကိုအမွန္အတိုင္းကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ ျဖင့္သိေတာ္ မူေသာျမတ္စြာဘုရား

(၃) ဝိဇၨာစရဏသမၸေႏၷာ= အသိဉာဏ္ေရာ၊အက်င့္ပါျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ (ဝိဇၨာ ၃ ပါး၊ ဝိဇၨာ ၈ ပါး၊ စရဏ ၁၅ ပါးႏွင့္ျပည့္စံုေတာ္မူ ေသာျမတ္စြာဘုရား၊

(၄) သုဂေတာ= ေကာင္းေသာစကားကိုသာ ဆိုေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရား၊

(၅) ေလာကဝိဓူ= ေလာက ၃ ပါးကို သိေတာ္မူေသျမတ္စြာဘုရား၊

(၆) အႏုတၱေရာ ပုရိသဒမၼသာရထိ = ဆံုးမထိုက္ေသာသတၱဝါတို ့ကိုအတုမရွိ ဆံုးမ ေတာ္မူတတ္ေသာျမတ္စြာဘုရား၊

(၇)သတၱာေဒဝမႏုႆနံ = နတ္လူတို ့၏ဆရာတဆူျဖစ္ေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရား၊

(၈) ဗုေဒၶါ= သစၥာ ၄ ပါး(ဒုကၡသစၥာ၊သမုဒယသစၥာ၊နိေရာဓသစၥာ၊မဂၢသစၥာ)ကို ကိုယ္တိုင္လည္းသိေတာ္မူ၊သူတစ္ပါးကိုလဲ သိေအာင္ေဟာ ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊

(၉) ဘဂဝါ= ဘုန္းေတာ္ ၆ ပါးႏွင့္ျပည္ ့စံုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊

(ဘုန္းေတာ္ ၆ ပါးဆိုတာ

ဣႆရယ = မိမိစိတ္ကိုေရာ၊တစ္ေလာကလံုးကိုပါအစိုးရေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရား၊

ဓမၼ =မဂ္၊ဖိုလ္ နိဗၺာန္တရားႏွင့္ျပည့္စံုေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရား၊

ယသ = မ်ားျပားေသာ အျခံအရံ၊ျပန္ ့ႏွ ံ့ေသာအေက်ာ္အေစာႏွင့္ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊

သီရိ=အတုမရွိေသာ က်က္သေရေတာ္ႏွင့္ျပည့္စံုေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရား၊

ကာမ= လိုအင္ဆႏၵေတာင့္တမႈမွန္သမွ် ခဏခ်က္ျခင္းျပည့္ေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရား၊

ပယတၱ= အတုမရွိေသာ လံု ့လဝိရိယႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရား၊

 

တရားဂုဏ္ေတာ္

(၁) သြာကၡာေတာ=ေကာင္းစြာေဟာၾကားထားေသာတရား၊

(၂)သႏၵိ႒ိေကာ=ကိုယ္တိုင္က်င့္၍ သိျမင္ႏိုင္ေသာတရား၊

(၃)အကာလိေကာ=ခ်က္ခ်င္းအက်ိဳးေပးတတ္ေသာ တရား၊

(၄)ဧဟိပႆိေကာ=စမ္းသပ္အစစ္ေဆးခံႏိုင္ေသာတရား၊

(၅)ၾသပေနယ်ိေကာ=ေဆာင္ယူက်င့္သံုးထိုက္ေသာတရား၊

(၆) ပစၥတၱံေဝဒိတေဗၺာ ဝိညဴဟိ= ပညာရွင္တို ့သာလက္ခံသိျမင္ႏိုင္ေသာတရား၊

 

သံဃံဂုဏ္ေတာ္

(၁) သုပၸ႗ိပေႏၷာ=စိတ္အညစ္အေၾကးကင္းရန္ ေကာင္းစြာက်င့္ၾကံ၏၊

(၂) ဥဇုပၸ႗ပေႏၷာ=ေျဖာင့္မွန္စြာက်င့္ၾကံ၏၊

(၃) ဉာယပၸ႗ိပေႏၷာ=နိဗၺာန္ကိုရရန္ ရည္သန္၍က်င့္ၾကံ၏၊

(၄) သာမိစိပၸ႗ပေႏၷာ=ရုိေသထိုက္ေအာင္က်င့္ႀကံ၏၊

ယဒိဒံ စတၱာရိ ပုရိသယုဂါနိ အ႒ ပုရိသပုဂၢလာ ဧသ ဘဂဝေတာ သာဝကသံေဃာ = အစံုအားျဖင့္ ေလးပါး၊ သီးျခားအားျဖင့္ ရွစ္ေယာက္ ရွိေသာ အရိယာသံဃာေတာ္သည္

 

(၅) အာဟုေနေယ်ာ= အေဝးမွယူေဆာင္လာေသာပစၥည္းကို ေပးလႈထိုက္၏၊

(၆) ပါဟုေနေယ်ာ=ဧည့္သည္အတြက္ ရည္ရြယ္ထားေသာ ပစၥည္းကို ေပးလႈထိုက္၏၊

(၇)ဒကၡိေဏေယ်ာ=ေကာင္းက်ိဳးရရန္စိတ္ရည္သန္၍ လႈရန္ထိုက္တန္၏၊

(၈) အဥၥလိကရဏီေယာ=အရုိအေသေပးျခင္းငွါ ထိုက္တန္၏၊

(၉)အႏုတၱရပုညေကၡတၱံ ေလာကႆ= ေကာင္းမႈျပဳလုပ္ရန္႒ာနေကာင္းအျဖစ္တည္ ရွိ၏၊

 

ဤဓမၼစာမ်က္ႏွာမွ အဘိဓမၼာဆိုင္ရာေမးခြန္းမ်ားအတြက္ေလ့လာထားရန္၊

၁)ဗိုလ္၅ပါးကိုေရးျပ၍ သဒၶါ ႏွင့္ ပညာညီရန္ ဘာလုပ္ရမည္နည္း၊

၂)ဘုရားဂုဏ္ေတာ္၊တရားဂုဏ္ေတာ္၊သံဃာဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို အဓိပၸါယ္ႏွင့္တကြေရးျပပါ၊

၃) သရဏဂံု ႏွင့္ သီလ အေရးပါဆက္စပ္ပံုကိုေဖာ္ျပပါ၊

၄) ပညာသိ နဲ ့သညာသိ ဘယ္လိုကြဲျပားသနည္း၊ရွင္းျပပါ၊

၅) သဒၶါစစ္၊ပညာစစ္ရေအာင္ ဘာလုပ္ရမလဲ၊

 

 

ဓမၼစာမ်က္ႏွာ (၃) အပိုင္း ၄

PLEASE CLICK SAYADAW PICTURE FOR DETAIL.

ဓမၼစာမ်က္ႏွာ (၃) အပိုင္း ၄



ႀကိဳတင္ မသိႏိုင္ေသာ အရာ

အကန္း ပုထုစဥ္မ်ားအတြက္ မသိႏိုင္ေသာ အရာ ၅ မ်ိဳးမွာ

၁) ဇီဝိတ၊ဘယ္အသက္အရြယ္ တြင္ ေသဆံုးမည္၊

၂) ဗ်ာဓိ၊ဘယ္အနာေရာဂါ ျဖင့္ ေသဆံုးရမည္၊

၃)ကာလ၊ဘယ္အခ်ိန္မွာ ေသဆံုးမည္၊

၄) ေဒဟနိေကၡပန၊ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္သုႆန္မွာ ကိုယ့္ရဲ ့လူေသအေလာင္းႀကီးကို စြန ့္ ့ျပစ္ခံရမည္၊

၅)ဂတိ၊ေသဆံုးၿပီးေသာ္ ဘယ္အရပ္ ဘယ္ဘံုဌာန ဘယ္ဘဝဘယ္ဂတိသို ့ေရာက္ၾကရ မည္ကို ႀကိဳတင္၍ မသိႏိုင္ပါ၊

လကၤာ

အသက္အနာ ခ်ိန္အခါ စြန္ ့ရာလားဂတိ

ေရတြက္ပိုင္းျခား ဤ ၅ ပါးအမ်ားလူမသိ၊

 

မွန္ေသာတရား ၄ ပါးကို ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားခဲ့တယ္၊

(၁)ဧကန္မလြဲ ႀကံဳရၿမဲ ေသျခင္း တရား

ေမြးဖြားလာတဲ့ပုဂၢိဳလ္တိုင္း မလြဲမေသြ ဧကန္မုခ် ႀကံဳေတြ ့ၾကရ မည္ မွာ ေသျခင္း တရားေပတည္း၊

(၂)ေျပး၍ မလြတ္ ေရွာင္၍ မလြယ္ ရုန္း၍မရ ပုန္း၍မလြတ္ တဲ ့ ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးရဲ့ ႏိွပ္စက္မႈဒုကၡေတြကို နာက်ဥ္မႈေတြကို မိမိသာခံစားရမွာဘဲ၊ ခ်စ္ေသာခင္ပြန္း၊ဇနီးမယား၊ သားသမီးမ်ားလဲမွ်ေဝခံစားေပးလို ့မရဘူး၊ဒီဒုကၡခႏၶာကိုယ္ကို ကိုယ္တဏွာေတြနဲ ့စြဲခဲ့လို ့ေတာင္းခဲ့လို ့ ရခဲ့ၾကၿပီးၿပီ။

(၃)ကိုယ္ေသရင္ကုိယ့္နဲ ့အတူ  ယူသြားလို ့ရတာဘာမွမရွိဘူး၊ အပ္ကေလးတေခ်ာင္းေတာင္ယူသြားလို ့မရတာသိရက္နဲ ့ေမ့ေမ့ၾကီးေန၊ ဇနီးခင္ပြန္းသည္အတြက္၊ သားအတြက္၊သမီးအတြက္နဲ ့ႏြားထက္ဆိုးတဲ့ ရုန္းျခင္းမ်ိဳးနဲ ့ရုန္းေနလိုက္ၾကရတာ ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ မိုက္ေနသလဲသတိမထားမိၾကဘူး၊ ကိုယ္ေသရင္ယူသြားႏိုင္တဲ့ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာဆိုတာ ကိုယ္ျပဳခဲ့တဲ့ကံ တရားေတြ ဘဲဆိုတာ သိေစခ်င္တယ္၊

(၄)လူေတြဟာ ကာမဂုဏ္အာရုံမ်ားတြင္ မူးရစ္ေပ်ာ္ေမႊ ့ေနတတ္သည္၊ကာမစည္းစိမ္ ပစၥည္းဥစၥာ မ်ားကို ပို၍ပို၍ ရခ်င္ၾကတယ္၊မျပီးႏိုင္မဆံုးႏိုင္ေသာ လိုခ်င္ေတာင့္တဲ့ ေလာဘ၊စိတ္ညစ္ဝမ္းနည္း ပူေဆြးရေသာ ေဒါသ၊ အေမွာင္ဖုန္းေသာ ေမာဟစိတ္ မ်ားျဖင့္သာ ေနရင္းနဲ ့အပယ္က်ၾကရ သူ ေတြၾကီး မ်ားတာပါဘဲ၊

သို ့ေသာ္ ဤရထားၿပီးတဲ့ ဒီခႏၶာကိုဘဲ အရင္းျပဳၿပီး ခႏၶာရဲ ့အျဖစ္အပ်က္ ရုပ္ေတြစိတ္ ေတြ ေမြးလိုက္ေသလိုက္ ျဖစ္စဥ္ေတြကို အသိနဲ ့သတိနဲ ့ဝိပႆနာတရား မ်ားကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ႏွလံုးသြင္းရင္းနဲ ့ေလာကထဲမွာ အဆင္ေျပသလို ေလာဘေဒါသ နဲႏိုင္သမွ် နဲေအာင္ ေနရင္းနဲ ့အေသ တတ္ဘို ့အတြက္ ျပင္ဆင္ၾကရေအာင္။

 

ဓမၼစာမ်က္ႏွာ (၃) အပိုင္း ၃

 

 PLEASE CLICK SAYADAW PICTURE FOR PDF FILE

 

   

သူေတာ္ေကာင္းတို ့၏ တရားစစ္တရား မွန္ကို အလြန္တရာ ၾကားနာရခဲျခင္း၊

ဘုရားသာသနာနဲ႔ႀကံဳမွ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶေဟာၾကားထားတဲ႔ ပရမတၳတရားေတာ္ေတြ ဟာ အျပည့္အစံု ရွိႏိုင္တယ္။ ဘုရားမပြင့္တဲ့ကာလ သာသနာအျပင္ပမွာ ျပည့္ျပည့္စံုစံု မရွိႏိုင္ဘူး၊

 

 

ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားခဲ့တဲ့ မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္ျမတ္သာသနာေတာ္ၾကီးရွိတဲ့ သေဘၤာၾကီး ေတြ ့ေန ရျပီ။ သေဘၤာၾကီးထြက္ေတာ့မယ္။ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့တဖက္ကမ္းကို ေရာက္ဘို ့ဒါန၊သီလ၊ဘာဝနာ ဆိုတဲ့ကုသိုလ္ ေတြရွိမွ သေဘၤာေပၚတက္ခြင့္ရလိမ့္မယ္။သာသနာေတာ္ၾကီးကြယ္ေတာ့မယ္၊ ့ဒါန၊သီလ၊ဘာဝနာ ဆိုတဲ့ကုသိုလ္ေတြအခ်ိန္ရွိတံုးသာသနာေတာ္နဲ ့ဆံုတံုးရေအာင္ၾကိဳးစားၾကပါ၊

အဘိဓမၼာ ဟူသည္

ဘုရားတရားနဲ ့ပတ္သက္လာရင္ ေသေသခ်ာခ်ာသိမွေကာင္းတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားဟာ (၇)ဝါေျမာက္မွာ တိတၳိေတြ ရဲ ့မာန္စြယ္ကိုခ်ိဳးဖို ့ဆိုျပီး လူ ့ျပည္မွာေရမီးအစံု အစံုတန္ခိုး ျပာဋိဟာ ျပေတာ္မူျပီးေတာ့ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန ့မွာ တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္မွာ ၾကြေရာက္ျပီး ဝါဆိုပါ တယ္။ သိၾကားမင္းရဲ ့ပ႑ဳကမလာ ျမေက်ာက္ဖ်ာၾကီးေပၚမွာ သီတင္းသံုးျပီးေတာ ့ တစ္ေသာင္းေသာ စၾကဝ႒ာ တိုက္ကေန ေရာက္ရွိလာၾကတဲ့ နတ္ျဗဟၼာေတြကို အဘိဓမၼာတရား ေဟာၾကား ေတာ္မူပါတယ္။

 ဝါတြင္း (၃)လပတ္လံုး အသံမစဲ တေန ့မွမနားဘဲ အေသးစိတ္အက်ယ္ဝန္းဆံုးနည္းျဖင့္ ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္၊ ဆြမ္းခံခ်ိန္မွာ ေျမာက္ကြ်န္းကိုၾကြျပီး ဆြမ္းခံတယ္။ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ဆြမ္း ခံၾကြေတာ္မူတဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္နဲ ့ပံုေတာ္တူ နိမၼိတျမတ္စြာဘုရားကို ဖန္ဆင္းေပးျပီး စိတ္ ေတာ္နဲ ့ ဤကိုယ္ပြားဘုရားသည္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ဒီအပိုင္း ဒီက႑မွ ဒီအပိုင္း ဒီက႑ တိုင္ေအာင္ ေဟာေစသတည္းလို ့ အဓိ႒ာန္ထား ခဲ့တယ္။  ေျမာက္ကြ်န္းမွာဆြမ္းဘုန္းေပးရာတြင္ အရွင္သာရိပုတၳ သည္ဝတ္ၾကီးဝတ္ငယ္ျပဳစုေပးခဲ့၏။ ဆြမ္းကိစၥျပီးေတာ့ လူ ့ျပည္မွာပဲ စႏၵကူးေတာ ထဲမွာ အရွင္သာရိပုတၳထံ အား

“သာရိပုတၳ ငါဘုရားဟာ တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္မွာ ဒီတရားကို ဒီလိုေဟာခဲ့တယ္လို ့ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေဟာျပ လိုက္ တယ္။ အရွင္သာရိပုတၳက အက်ယ္ခ်ဲ ့ျပီး သိေတာ္မူတဲ ့ဥာဏ္ရွိပါတယ္။

အရွင္သာရိပုတၳ ကိုေဟာေပးျပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားဟာ တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္ကို ျပန္ၾကြေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

အဘိဓမၼာတရားေတာ္ေတြဟာ သိမ္ေမြ ့လြန္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လူ ့ျပည္မွာမေဟာဘဲ နတ္ျပည္မွာ သာ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အရွင္သာရိပုတၳသည္ သူ၏တပည့္ ရဟန္း (၅၀၀)တို ့အားမက်ဥ္း မက်ယ္ နည္းျဖင့္ ျပန္လည္ေဟာၾကားေပးခဲ့တယ္။ ရဟန္း တပည့္အစဥ္အဆက္ကိုေဟာေျပာေပးခဲ့လို ့ ဘုန္းၾကီးတို ့ကလဲ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ သင္ၾကားပို ့ခ်ႏိုင္တာေပါ့။

အဘိဓမၼာ ဆိုတာ လြန္ကဲထူးျမတ္တဲ ့သေဘာ။

ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗာန္စံေတာ္မူျပီးတဲ့ေနာက္မွာ ့ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားျပီးတဲ့တရားေတာ္ေတြကို အရွင္မဟာကႆပ အမွဴးရိွတဲ့ ရဟႏၱာ အရွင္ျမတ္ေတြက သံဂါယနာတင္ (စုေပါင္းရြတ္ဆိုမႈ) ျပဳၾက တယ္။ အဲဒီလို စုေပါင္းရြတ္ဆိုမႈျပဳခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြကို မေပ်ာက္မပ်က္သြားရေအာင္ စုေပါင္းျပီး ထည့္ထားတဲ့ ျခင္းေတာင္းနဲ ့တူတယ့္ ( ပါ႒ိလို) ပိဋကတ္လို ့ေခၚတယ္။ အဲဒီလို ျခင္းေတာင္းနဲ ့တူတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သံဂါယနာတင္ထားတဲ့ တရားေတာ္ေတြကိုလည္း ပိဋကလို ့ ေခၚလာၾကတယ္။ အဲဒီ ပိဋကတ္ေတြကို သေဘာတူရာအုပ္စုလိုက္ သံုးစု သံုးပံု ခြဲထားခဲ့တယ္။

ပိဋကတ္ (၃) ပံု

(၁)ဝိနည္းပိဋကတ္= ရွင္ရဟန္းမ်ားလိုက္နာက်င့္သံုးရမယ့္၊ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ့္အရာေတြကို စည္းကမ္း တက်သတ္မွတ္ၿပီး ပညတ္ေဟာၾကားထားတဲ့တရားမ်ား၊

ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားထားတဲ့ တရားစကားစုကေလးေတြ (ဓမၼကၡႏၶာ )ႏွစ္ေသာင္းနဲ ့တစ္ေထာင္ ရွိတယ္၊

(၂)သုတၱန္ပိဋကတ္=ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားထားတဲ့ အတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးသူတို ့ ေကာင္းက်ိဴး ခ်မ္းသာရပံု၊ မလိုက္နာ မက်င့္သံုးသူတို ့ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ပံုေတြကို အက်ယ္တဝင့္ ေဖာ္ျပထားတဲ့ တရားမ်ား၊

သုတၱန္ပိဋကတ္ ထဲမွာလဲ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားထားတဲ့ တရားစကားစုကေလးေတြ ႏွစ္ေသာင္းနဲ ့တစ္ေထာင္ ရွိတယ္၊

 

(၃)အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္= ေလာကလူသားေတြရဲ ့အေခၚအေဝၚ အမည္ပညတ္ေတြကို အဓိကမထားဘဲ မေဖာက္မျပန္ အဟုတ္အမွန္တည္ရွိတဲ့ အနက္သေဘာေတြကို ေဖာ္ျပထားတဲ့ တရားမ်ား၊

အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္ ထဲမွာေတာ့ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားထားတဲ့ တရားစကားစုကေလးေတြ ေလးေသာင္း နဲ ့ႏွစ္ေထာင္ ရွိတယ္၊

ဓမၼကၡႏၶာ ရွစ္ေသာင္းနဲ ့ေလးေထာင္ ဆိုတာ ၾကားဘူးတယ္မဟုတ္လား၊

 

အဘိဓမၼာ ဟူသည္     =  လြန္ကဲတဲ့သေဘာ

 အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္မွာ ဓမၼကၡႏၶာ အေရအတြက္ အမ်ားဆံုး ပါရွိလို ့၊လြန္ကဲတဲ ့အဓိပၸါယ္ ရတယ္။

အဘိဓမၼာ ဟူသည္     =  ထူးျမတ္တဲ ့သေဘာ။

(၁)အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ ဘုရားသာသနာနဲ႔ႀကံဳမွ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶေဟာၾကားထားတဲ႔ ပရမတၳတရားေတာ္ေတြ ဟာ အျပည့္အစံု ရွိႏိုင္တယ္။ ဘုရားမပြင့္တဲ့ကာလ သာသနာအျပင္ပမွာ ျပည့္ျပည့္စံုစံု မရွိႏိုင္ဘူး၊ ဒါဟာ အဘိဓမၼာရဲ ႔ ထူးျမတ္တဲ့အနက္ပါပဲ။

(၂)အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ အမည္ေဝါဟာရသံုးႏႈန္းပံုဟာ သုတၱန္တို႔ဝိနည္းတို႔မွာ နဲ႔မတူဘူး၊ သူ႔လကၡဏာ သေဘာကိုစိစစ္ၿပီးမွ အမည္ေပးထားတာျဖစ္တယ္။ အဲဒါကိုက သုတၱန္ဝိနည္းတို႔နဲ႔မတူတဲ႔ ထူးျခားမႈ ထူးျမတ္မႈ တစ္ခုပါဘဲ။

ဥပမာ- အဘိဓမၼာမွာ- အာရုံကိုလိုခ်င္မႈ ကပ္ၿငိတြယ္တာမႈရွိတဲ့တရားကို “ေလာဘ” လို ့ေခၚတယ္။ကံနဲ႔ကံရဲ ႔ အက်ိဳးရတနာသံုးပါးရဲ ့ဂုဏ္ေက်းဇူးေတြအေပၚယံံုၾကည္သက္ဝင္ျခင္း ကို “သဒါၶ”လို ့ေခၚတယ္။

ဝိနည္းသုတ္တန္တို႔မွာ အဲဒီ့လိုမဟုတ္ဘူး၊ သုပၸိယ ဆိုတာ သိပ္ၿပီးခ်စ္စရာေကာင္းသူ လို ့အဓိပၸါယ္ ရွိေပမဲ့ ကိုယ္ေရာႏႈတ္ေရာစိတ္ေရာ ၾကမ္းတမ္းသူ ခ်စ္ဖြယ္မေကာင္းသူကို သုပၸိယ လို ့အမည္ေပးထားတာေတြ ကို ဝိနည္းသုတၱန္ေတြမွာေတြ ့ရလိမ့္မယ္။

(၃)အဘိဓမၼာ တရားေတာ္ေတြဟာ  ရွင္ေတာ္ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္ျမတ္ သိထားသမွ် တရားေတြကို သဗၺညဳတဥာဏ္ (အလံုးစံုကိုသိေသာဥာဏ္) အစြမ္းကို အကုန္ထုတ္ၿပီး ေဟာထားေသာ တရား ျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ အဘိဓမၼာရဲ ႔ ထူးျမတ္တဲ့အနက္တခုပါပဲ။

သုတၱန္တရားေတာ္ေတြက်ေတာ့ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္ျမတ္  သဗၺညဳတဥာဏ္ (အလံုးစံုကိုသိေသာဥာဏ္) အစြမ္းကို အကုန္ထုတ္ၿပီး ေဟာထားေသာတရားမဟုတ္ဘူး။ တရားနာေနၾကတဲ့ ေဝေနယ်သတၱဝါေတြရဲ ့ ဝါသနာစရုိက္ေတြနဲ ့ ကိုက္ညိွခ်ိန္ဆၿပီး သုတၱန္မွာေဟာထားတာ။

(၄) အဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္မွာ ေဝေနယ် သတၱဝါေတြရဲ  ့အလို အႀကိဳက္ ဝါသနာေတြကို မၾကည့္ဘဲ ေဟာၾကားထားးတာဟာ လဲ အဘိဓမၼာ တရားေတာ္ ရဲ  ့ ထူးျမတ္မႈတစ္ခုျဖစ္တယ္။

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ယခုအခ်ိန္သည္ အလြန္ႀကံဳခဲေသာ သာသနာေတာ္ႏွင့္ ႀကံဳေတြ ့ေနၾကရ ၿပီး အလြန္ ရခဲလွေသာလူ ့ဘံု ဌာန လူ ့ဘဝ ကိုလဲရထားၿပီ ။ အမ်ိဳးသားေတြအတြက္ သာသနာေတာ္အတြင္းမွာ ရွင္သာမေဏ ရဟန္းပဥၥင္းလဲ ျပဳခြင့္ရႏိုင္တယ္၊သဒၶါတရားေတြလဲရွိေနၾကျပီ၊ သူေတာ္ေကာင္းဆရာသမားေကာင္းတို ့၏ တရားစစ္တရားမွန္မ်ားကိုလဲ  နာၾကားႏိုင္တယ္၊ သဒၶါတရားက သူ ့ဟာသူေနတို  ့ရွိရင္အားမ ေကာင္းဘူး၊ တရားေတြနာၾကားလို ့ရွိရင္  တစ္လံုးမွတ္မိမွတ္မိ၊ႏွစ္လံုးမွတ္မိမွတ္မိ၊ တစ္လံုးသေဘာ က်၊ႏွစ္လံုးသေဘာက်နဲ ့ သေဘာက်သြားတာဟာလဲ အင္မတန္အဖိုးတန္တယ္၊ ေဟာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကလဲဉာဏ္ေပၚသေလာက္ေဟာသြားတာအမ်ားၾကီးဘဲ၊ အမ်ားၾကီးအကုန္လံုး ဘယ္မွတ္မိႏိုင္မွာလဲ၊ မွတ္မိႏိုင္သေလာက္ကိုယ္ဉာဏ္မွီသေလာက္ သေဘာက်တာေလးေတြ မွတ္ရင္းမွတ္ရင္းနဲ ့သဒၶါတရားေတြ ပိုပိုအားေကာင္းလာျပီး ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလုပ္ခ်င္တဲ ့စိတ္ေတြ၊ တရားအားထုတ္ခ်င္တဲ ့စိတ္ေတြ ျဖစ္လာလိမ္ ့မယ္၊

ကိုယ့္ရဲ ့ေရွးေရွးေသာဘဝ ေရွးေရွးေသာကာလေတြက ရွိခဲ ့တဲ့ ျပဳခဲ့တဲ့သဒၶါ၊ဝီရိယ၊သတိ၊သမာဓိ၊ ပညာေတြ ေၾကာင့္ရခဲလွတဲ ့လူ ့ဘဝေရာက္ေနရၿပီး သာသနာနဲ ့ႀကံဳေနရတဲ့အျပင္ သူေတာ္ေကာင္း တရားေတြနာၾကားေနရတဲ့ အခြင့္ေကာင္းေတြ ရွိေနတံုးမွာ ဘုရားနဲ ့တရားနဲ ့မေဝးၾကပါေစနဲ ့လို ့သတိေပးခ်င္ပါတယ္၊

ဒါနျပဳျခင္းျဖင့္ ဦးစြာေကာင္းကံကို ဆယ္ယူၾကပါ၊

သီလေစာင့္ထိန္းျခင္းျဖင့္ ဆိုးကံမ်ားကို ဖယ္ထုတ္ျပစ္ၾကပါ၊

ဉာဏ္ေကာင္းေအာင္ တရားဓမၼေတြေလ့လာရင္းပါရမီျဖည့္ၾကစမ္းပါ၊

ဒါ ့ေၾကာင့္ ဘုရားႏွင့္ေဝးသူ၊ တရားႏွင့္ေဝးသူ မျဖစ္သင့္ ၾကပါ၊

တရားျမင္မွ ဘုရားကိုျမင္တယ္၊ တရားကိုျမင္မွ သဒၶါတရားေတြလဲ ပိုမိုခိုင္ျမဲလာမယ္၊

 

 

 

ဓမၼစာမ်က္ႏွာ (၃) အပိုင္း ၂






သဒၶါ ရွိဘို ့ခဲယဥ္းျခင္း

                                                                     

သဒၶါတရား ရွိဘို  ့အင္မတန္ ခဲရင္းတယ္၊ ရတနာသံုးပါး၏ဂုဏ္ေက်းဇူးႏွင့္ ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္ျခင္းကို သဒါၶလို ့ေခၚတယ္။

သဒၶါတရားဆိုတဲ့ အဖိုးတန္ ဥစၥာရတနာၾကီးရွိသူဟာ အဲဒီ့ရတနာနဲ ့ရင္းျပီးေတာ့ ဒါန၊သီလ၊ဘာဝနာ အစရွိတဲ့ ပါရမီကုသိုလ္ေတြလုပ္ႏိုင္တယ္၊ သဒၶါတရားဟာၾကည္လင္ျခင္း သေဘာလကၡဏာ ရွိတယ္၊ သဒၶါတရားစိတ္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚလာျပီဆိုရင္ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ဣႆာ၊မစၦရိယ အစရွိတဲ ့ ကိေလသာေတြဟာ ျငိမ္သက္ျပီး အားနည္းျပီး စိတ္ဓာတ္ေတြ ၾကည္လင္လာပါတယ္၊

သဒၶါတရားဟာပုထုဇဥ္တို ့အတြက္ မခိုင္ျမဲဘူး၊ ပုထုဇဥ္တို ့ရဲ ့စိတ္ဟာ သတိ၊သမာဓိ၊ ပညာအားနည္း တာ ေၾကာင့္အေျပာင္းအလဲ ျမန္ဆန္လြန္းပါတယ္၊ ထိုင္ေနစဥ္ စိတ္ကတမ်ိဳး၊ ထသြားစဥ္မွာ စိတ္ကတမ်ိဳး ျဖစ္တတ္ ပါတယ္၊မိမိရဲ ့စိတ္အစဥ္မွာ သဒၶါတရားေတြျဖစ္ေပၚေနတံုး ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြကို ၾကိဳးစားျပီးျပဳလုပ္ထား ရမယ္၊

သဒၶါတရားေတြ ပိုပိုတိုးပြားေအာင္လဲ တရားေတြနာၾကား၊ ဖတ္ရႈမွတ္သားေလ့လာသင့္တယ္၊

သဒၶါတရားေတြ မျမဲဘဲပ်က္စီးတတ္တာမို ့ မပ်က္စီးသြားရေလေအာင္ကိုယ့္ဟာကိုယ္ဘဲ စိတ္ကိုသတိနဲ ့ထိမ္း ေပးၾကပါ၊

 

 

 

 

သဒၶါ၄ မ်ိဳးရွိတယ္၊

၁) ပသာဒသဒၶါ (သာမန္ပုထုစဥ္တို ့ရဲ ့သဒၶါမ်ိဳး)

ရတနာျမတ္သံုးပါးအေပၚ အေပၚယံသာ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာမရွိတဲ့ၾကည္ညိဳတယ္ဆိုရုံေလးေလာက္ ပဲရွိတဲ ့သဒၶါ မ်ိဳးပါဘဲ။ပုထုစဥ္ပုဂၢိဳလ္တို ့ရဲ ့သႏၱာန္မွာျဖစ္တယ္။

၂) ၾသကပၸနသဒၶါ

ရတနာျမတ္သံုးပါးအေပၚ ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္သက္ဝင္ယံုၾကည္မႈမ်ိဳးပါဘဲ။ပုထုစဥ္ပုဂၢိဳလ္တို ့ရဲ ့သႏၱာန္မွာျဖစ္တယ္။

ဒီ သဒၶါ ၂ မ်ိဳးဟာအေၾကာင္းအားေလွ်ာ္စြာ ပ်က္စီးတတ္တယ္၊

၃)အာဂမသဒၶါ (ဘုရားအျဖစ္ကိုျပင္းျပင္းထန္ထန္ လိုလားေတာင့္တေတာ္မူေနၾကတဲ ့ဘုရားအေလာင္း ေတာ္မ်ားရဲ ့သဒၶါမ်ိုဳး)

ဘုရားေလာင္းေတြကလဲ ပုထုဇဥ္ဘဲျဖစ္တာမို ့ပါရမီႏုစဥ္မွာအေၾကာင္းအားေလွ်ာ္စြာ ပ်က္စီးသြားတတ္ ပါေသးတယ္၊ စိတ္မခ်ရေသးပါဘူး၊

၄)အဓိဂမသဒၶါ (အရိယာပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ ့စိတ္အစဥ္မွာသာျဖစ္တဲ့သဒၶါမ်ိဳး)

အရိယာမဂ္တရားျဖစ္ေပၚလာတဲ့အခိုက္မွာဘဲ အဓိဂမသဒၶါတရားဟာလည္း ခိုင္ျမဲစြာပါလာပါတယ္၊ ရတနာသံုးပါးနဲ ့ကံ ကံရဲ ့အက်ိဳးကို မတုန္မလႈပ္ ဘယ္သူဖ်က္ဖ်က္ ဘယ္လိုဘဲေသြးေဆာင္ျဖားေယာင္း ေသာ္လည္း မပ်က္စီးႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ အရိယာျဖစ္မွသာ သဒၶါတရားဟာ ခိုင္ျမဲတည္တံ့တယ္လို ့မွတ္ထားၾကပါ။

 

 

 
More Articles...